Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50747
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAy Türkmen, Mevhibe-
dc.contributor.authorÖztürk, Lütfiye Seda-
dc.date.accessioned2023-04-08T10:07:10Z-
dc.date.available2023-04-08T10:07:10Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2564-7458-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1125175-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/50747-
dc.description.abstractMüşteri beklentilerini karşılayacak en iyi ürünlerin sunulması; müşterilerin istek ve ihtiyaçlarının en doğru şekilde belirlenebilmesi ve en hızlı şekilde cevap verilebilmesi ile mümkün olacaktır. Müşteri değeri firmalar için çok önemli bir rekabet aracıdır. İşletmelerin rekabet avantajı sağlayacak müşteri değerini geliştirip sunarken kendi diNamıklerinin farkında olması, güçlü ve zayıf yönlerini çok iyi analiz edebilmesi, rekabet avantajı sağlayacak özelliklerini bir an önce pazara uyGülayabilmesine bağlıdır. Bu çalışma ile bir tekstil firmasında bu özelliklerin önem performans analizi (ÖPA) tekniği ile ortaya çıkarılması amaçlanmış olup, firmanın performansını arttıracak özelliklerin farkına varması sağlanmak istenmektedir. 1977 yılından beri uyGülanan bir yöntem olmasına rağmen Türkçe literatürde bu yöntemin uyGülandığı az sayıda çalışma mevcuttur. Genellikle hizmet sektöründe uyGülanmış olan ÖPA analizinin tekstil sektöründe uyGülanması yönüyle bu çalışma farklı bir uyGülama alanı ve imalat sektörü olması nedeniyle literatüre katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Bu çalışmada, tekstil sektöründe hizmet veren ağırlıklı olarak bebek tekstili üretimi yapan tekstil fabrikasının ürün kalitesi ölçümüne yönelik ÖPA’dan faydalanılmıştır. Yapılan çalışmada ÖPA yönteminden ve işletmenin kendine özgün niteliklerinden kaynaklanan özgün sonuçlara ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre firmanın düşük performans sergilenen ve dikkat etmesi gereken en önemli iki boyut olarak üretim ve lojistik boyutları tespit edilmiştir. Firma bu iki boyut performansını iyileştirici önlemleri almalı ve uyGülamaya başlamalıdır. Firma kalite ve üretim boyutlarında performans düzeyini korumaya devam etmelidir. Çevre boyutu ile ilgili firmanın göstermiş olduğu performans müşteriler tarafından yüksek ve yeterli bulunmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofSelçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖPAen_US
dc.subjectMüşteri Memnuniyetien_US
dc.subjectTekstilen_US
dc.titleTekstil Sektöründe Önem Performans Analizi Uygulaması İle Üretime Dayalı Stratejik Öncelik Alanlarının Belirlenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issueÖzel Sayıen_US
dc.identifier.startpage415en_US
dc.identifier.endpage432en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1125175en_US
dc.institutionauthor-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept08.04. Business Administration-
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-03-19T150433.559.pdf1.22 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

66
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

8
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.