Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50765
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇelik, Kazımen_US
dc.contributor.authorAtik, Halimeen_US
dc.date.accessioned2023-04-11T08:17:44Z-
dc.date.available2023-04-11T08:17:44Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/50765-
dc.description.abstractBu araştırma ile Denizli ili 2021-2022 Eğitim yılında Denizli ili merkez ve taşra ilçelerinde halk eğitim merkezlerinde çalışan öğretmen ve usta öğreticilerin girişimci öğretmen davranışları ve hayat boyu öğrenme kültür seviyelerinin tespit edilmeye çalışılmıştır. Betimsel ve tarama modelinde olan bu çalışmada kolay ulaşılabilir örneklem ile 252 öğretmen ve usta öğretici-ücretli öğretme ulaşılmıştır. Araştırmada kişisel bilgiler formu, “Okullarda Hayat Boyu Öğrenme Kültürü Ölçeği” ve “Girişimci Öğretmen Davranışları Ölçeği” olarak üç ölçek kullanılmıştır.Öğretmenlerin girişimci öğretmen davranışları ile okullarda hayat boyu öğrenme kültürlerine yönelik algılarının bütün boyutlarda ve genel olarak “Yüksek” derecede olduğu tespit edilmiştir. En yüksek düzey anadilde iletişim yeterliği olup bunu sırasıyla dijital yeterlikler, öğrenmeyi öğrenme yeterliği, girişimcilik yeterliği, matematiksel ve bilim-teknolojide temel yeterlikler ve yabancı dilde iletişim yeterliği izlemektedir. Öğretmenlerin girişimcilik algılarında ise en yüksek ortalamanın inisiyatif alma olup bunu sırasıyla fırsatları tanıma, risk alma izlemiştir. Genel girişimcilik özeliklerinin yüksek derecede olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin girişimci öğretmen davranışları ile okullarda hayat boyu öğrenme kültürlerine ilişkin algılarının yaş, kıdem, medeni durum ve eğitim düzeylerine göre farklılık göstermediği ancak cinsiyet, branş ve çalışma pozisyonuna göre farklılık gösterdiği saptanmıştır.Öğretmenlerin girişimci öğretmen davranışları ile okullarda hayat boyu öğrenme kültürü arasında boyutlar arasında düşük ve orta düzeyde olmak üzere pozitif yönlü anlamlı ilişkiler olduğu görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHayat boyuen_US
dc.subjectgirişimciliken_US
dc.subjectöğrenmeen_US
dc.subjectrisken_US
dc.subjecthalken_US
dc.subjecteğitimen_US
dc.titleÖğretmenlerin girişimci öğretmen davranışları algıları ile okullarda hayat boyu öğrenme kültür algılarıen_US
dc.typeReporten_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryReporten_US
dc.contributor.affiliationPamukkale Üniversitesien_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Halime ATİK YL Proje Danışman İsimli.pdf1.53 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

420
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

564
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.