Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/50769
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Tanrıöğen, Zeynep Meral | en_US |
dc.contributor.author | Dağtekin, Süleyman | en_US |
dc.date.accessioned | 2023-04-11T10:37:44Z | - |
dc.date.available | 2023-04-11T10:37:44Z | - |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/50769 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, okul yöneticilerinin teknoloji liderlik yeterliklerine ilişkin yöneticilerin görüşlerini belirlemek, cinsiyet, yaş, çalışılan okul kademesi ve eğitim durumu değişkenlerine göre farklılık gösterme durumunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın yapılacağı çalışma evrenini 2022 – 2023 eğitim öğretim yılında Denizli ili Pamukkale İlçesindeki MEB’e bağlı resmi okullarda görev yapan okul yöneticiler oluşturmaktadır. Örneklemini ise 84 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Yöneticilerin teknoloji liderlik yeterliklerini belirlemek için “Eğitim Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Yeterlikleri Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışma sonucunda okul yöneticilerinin teknoloji liderlik yeterlik algılarının yüksek olduğu belirlenmiştir. Okul yöneticilerinin teknoloji liderlik yeterliklerinin cinsiyet, yaş ve okul kademesine göre farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Okul yöneticilerinin teknoloji liderlik yeterlikleri ve vizyoner liderlik, dijital çağ öğrenme kültürü, mesleki gelişimde mükemmellik, sistematik gelişim alt boyutları eğitim durumu değişkenine göre farklılaşmamıştır. Buna göre farklı okul kademelerinde görev okul yöneticilerinin teknoloji liderlik yeterlikleri, vizyoner liderlik, dijital çağ öğrenme kültürü, mesleki gelişimde mükemmellik, sistematik gelişime ilişkin algılarının benzer düzeyde olduğu görülmüştür. Bunun yanı sıra okul yöneticilerinin dijital vatandaşlığa yönelik teknoloji liderlik yeterlikleri eğitim durumuna göre farklılık göstermiştir. Buna göre eğitim düzeyi lisans üstü olanların lisans düzeyinde eğitim görmüş olan okul yöneticilerine oranla dijital vatandaşlığa yönelik teknoloji liderlik yeterlikleri daha yüksektir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Liderlik | en_US |
dc.subject | okul yöneticisi | en_US |
dc.subject | teknoloji | en_US |
dc.subject | teknoloji liderliği | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik yeterlilikleri açısından incelenmesi (Denizli ili Pamukkale İlçe örneği) | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.department | PAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Rapor | en_US |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Report | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Süleyman DAĞTEKİN.pdf | 998.16 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
142
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
300
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.