Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50771
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTanrıöğen, Abdurrahmanen_US
dc.contributor.authorKovan, Nurgülen_US
dc.date.accessioned2023-04-11T11:01:22Z-
dc.date.available2023-04-11T11:01:22Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/50771-
dc.description.abstractBu araştırma Denizli ili Merkezefendi ilçesinde resmi okullarda çalışan öğretmenlerin statü kaygılarının tespit edilmesi ve bu kaygılarının kişisel özeliklere göre farklılık gösterip göstermediğinin tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Öğretmenler gönüllü ve istekli olanlar olup “Seçkisiz örnekleme” yöntemiyle seçilmişlerdir. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler” ve “Statü Kaygısı Ölçeği” olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Öğretmenlerin statü kaygılarıyla ilgili olarak en yüksek ortalama “Daha düşük sosyal konumda olma konusunda bazen endişeleniyorum” maddesinde gerçekleşmiştir. En düşük kaygı ise “Ömür boyu bulunduğum konumda sıkışıp kalacağım konusunda endişeli hissediyorum.” Maddesinde olmuştur. Öğretmenlerin genel olarak statü kaygıları “Düşük” düzeydedir. Öğretmenlerin statü kaygılarına yönelik algılarının öğretmenlerin cinsiyet, öğrenim düzeyi, kıdem ve kariyer durumuna göre farklılık göstermediği ancak yaş, çalıştığı kademe, branş, medeni durum ve uzman veya başöğretmenlik için müracaat durumlarına göre farklılık gösterdiği saptanmıştır. Öğretmenlerin statü kaygılarının yaşlarına göre farkın 41-45 yaşlarındaki öğretmenlerle 46 ve üstü yaşlardaki öğretmenler arasında ve 41-45 yaşlardaki öğretmenler lehine yüksektir. Öğretmenlerin çalıştıkları okul kademelerine göre okulöncesi ve ilkokullarda görev yapan öğretmenlerle, liselerde görev yapan öğretmenler arasında liselerde görevli öğretmenler lehine yüksekliktir. Öğretmenlerin statü kaygılarına yönelik algılarının branşlarına göre okulöncesi ve sınıf öğretmenleri ile ortaokul branş öğretmenlerinin statü kaygı düzeylerinin meslek dersleri ve lise branş öğretmenlerinden daha düşüktür. Medeni durumlarına göre öğretmenlerin statü kaygıları, bekar öğretmenlerin evli öğretmenlerden daha yüksek kaygı yaşadıkları saptanmıştır. Öğretmenlerin statü kaygılarına yönelik algılarının uzman veya başöğretmenlik için müracaat durumuna göre müracaat etmeyenlerin kaygı düzeyleri müracaat edenlerden daha yüksek çıkmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectStatüen_US
dc.subjectkaygıen_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectkariyeren_US
dc.titleÖğretmenlerin statü kaygı düzeylerien_US
dc.typeReporten_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nurgül KOVAN YL Proje.pdf1.75 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

278
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

402
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.