Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/50778
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Haşıloğlu, Selçuk Burak | en_US |
dc.contributor.author | Genç, Mihriban | en_US |
dc.date.accessioned | 2023-04-12T12:52:42Z | - |
dc.date.available | 2023-04-12T12:52:42Z | - |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/50778 | - |
dc.description.abstract | Özel okullarda başarıyı etkileyen birçok faktör vardır. Bu çalışmada ele alınan faktör; Branşlar bazında okulda bulunan öğretmen sayıları, öğrenci sayıları, okulun açılışından itibaren değişen öğretmen sayıları, okuldan ayrılan öğretmen sayıları, okula yeni gelen öğretmen sayları, okulun geçmişi (kaç yıllık eğitim veriyor), velilerin eğitim seviyeleri, öğrencilerin ikamet yerleri, öğretmenlerin okula ortaklık durumu , burslu öğrenci sayıları, okulların fiziki yapısı (spor salonu), okullarda yapılan deneme sınavı sayıları ve yayınevi sayılarıdır . Özel okullarda başarıyı etkileyen faktörlerden hangilerinin daha etkili olduğu Rapid Miner, makine öğrenmesi, veri madenciliği programı kullanılarak karar ağaçları gibi basit bir sınıflandırma algoritması ile anlaşılmaya çalışılmıştır. Bu projede yukarıda sayılan faktörler, ÖSYM tarafından üniversitelere girişte öğrenci seçmek amacıyla yapılan sınavlardan 2021 yılı Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonuçları ile karşılaştırılacak olup, Araştırma Denizli ili Merkez ilçelerinde eğitim veren özel Fen ve Anadolu Liselerine yönelik olup, 30 kurumun verileri 30 kurumun YKS sonuçları ile analiz edilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında; Başarıyı etkileyen faktörler var ve bu faktörlerin hangi koşullarda etkili olduğu analiz edilmiştir. Faktörler içerisinde 12.snıf öğrenci sayısının 17 ve altı olması, açılışından itibaren okulda değişen öğretmen sayasının 13.5 ve 18.5 sayıları ile altında olması, okuldan ayrılan öğretmen sayısının da 13.5 ve altı olması koşullarında ortalamanın üzerinde bir başarı elde edileceği ortaya çıkmıştır. Yine okulda yapılan deneme sınavı sayıları ile veli mezuniyetlerinin başarıdaki rolü ortaya çıkmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Özel okullar | en_US |
dc.subject | başarı | en_US |
dc.subject | sınıf mevcudu | en_US |
dc.title | Özel okullarda başarıyı etkileyen faktörler | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.department | PAÜ, Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Rapor | en_US |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Report | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Mihriban GENÇ YL Dönem Projesi.pdf | 641.54 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
294
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
470
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.