Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/50960
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Özkan, Fatma | en_US |
dc.contributor.editor | Çobanoğlu, Fatma | - |
dc.date.accessioned | 2023-05-30T08:45:15Z | - |
dc.date.available | 2023-05-30T08:45:15Z | - |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/50960 | - |
dc.description.abstract | 2022-2023 eğitim yılında Denizli ili merkez ilçelerinde resmi okullarda çalışan yönetici ve öğretmenlerin eTwinning projelerine ilişkin görüşlerinin ortaya çıkarılması amacıyla bu çalışma yapılmıştır. Betimsel tarama modelinde ve nitel bir çalışma olarak yapılan bu araştırmada 41 yönetici ve öğretmenlere ölçüt örneklem yöntemi ile ulaşılmıştır. Veri toplamda da kişisel bilgi formu ve alan yazın taranarak ve uzman görüş alınarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile veriler toplanmıştır. Yönetici ve öğretmenlerin eTwinning projelerine ilişkin olarak ön plana çıkan görüşleri büyük oranda faydalı şeklinde iken eğlenceli ve gerekli olarak görenler bunu izlemiştir. Yönetici ve öğretmenlerin eTwinning projesi yazma ve ortak bulma konusunda en fazla dile getirilen ortak bulmanın zor olduğu temasıdır ve bunu kolay ve zevkli ile zorlu bir süreç şeklinde belirtilen görüşler izlemiştir. Yönetici ve öğretmenlerin eTwinning projesini yürütme sürecinde yönetici desteklerinin büyük oranda verildiği görüşü yoğun iken destek vermediğini belirtenler de fazladır. eTwinning projesini sürecinde öğrenci ve aile desteklerini alanlar oldukça fazladır. Ortaklarla ilişkilerin büyük ölçüde çok iyi olduğu belirtilirken sorunlar yaşanabildiği de ifade edilmiştir. Twinning Live ve Twin Space portallarının kullanımları kolay ve kullanışlı olarak ifade edilmiştir. Projede Web 2 araçlarının kullanımları önemli ve geliştirici olarak nitelenmiş, ayrıca ders ve kazanımları desteklediği belirtilmiştir. eTwinning projelerinin yaygınlaştırılması için teşvik ve somut ödüllerin verilmesi, tanıtımlar yapılması, sosyal medya kullanımları önerilmiştir. Yaşanan sorunların çözümü için; destek ve bilgilendirme sağlanması ve alt yapı sorunlarının çözülmesi, eğitim verilmesi, formalitelerin azaltılması, ödül ve teşviklerin verilmesi gerektiği vurgulanmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | eTwinning | en_US |
dc.subject | eTwinner | en_US |
dc.subject | proje | en_US |
dc.subject | öğretmen | en_US |
dc.subject | okul | en_US |
dc.subject | eğitim | en_US |
dc.title | eTwinning projelerine yönelik yürütücü görüşleri (Denizli Örneği) | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Rapor | en_US |
dc.contributor.affiliation | Pamukkale Üniversitesi | en_US |
item.openairetype | Report | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Fatma ÖZKAN YL Proje.pdf | 2 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
288
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
1,048
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.