Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50960
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzkan, Fatmaen_US
dc.contributor.editorÇobanoğlu, Fatma-
dc.date.accessioned2023-05-30T08:45:15Z-
dc.date.available2023-05-30T08:45:15Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/50960-
dc.description.abstract2022-2023 eğitim yılında Denizli ili merkez ilçelerinde resmi okullarda çalışan yönetici ve öğretmenlerin eTwinning projelerine ilişkin görüşlerinin ortaya çıkarılması amacıyla bu çalışma yapılmıştır. Betimsel tarama modelinde ve nitel bir çalışma olarak yapılan bu araştırmada 41 yönetici ve öğretmenlere ölçüt örneklem yöntemi ile ulaşılmıştır. Veri toplamda da kişisel bilgi formu ve alan yazın taranarak ve uzman görüş alınarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile veriler toplanmıştır. Yönetici ve öğretmenlerin eTwinning projelerine ilişkin olarak ön plana çıkan görüşleri büyük oranda faydalı şeklinde iken eğlenceli ve gerekli olarak görenler bunu izlemiştir. Yönetici ve öğretmenlerin eTwinning projesi yazma ve ortak bulma konusunda en fazla dile getirilen ortak bulmanın zor olduğu temasıdır ve bunu kolay ve zevkli ile zorlu bir süreç şeklinde belirtilen görüşler izlemiştir. Yönetici ve öğretmenlerin eTwinning projesini yürütme sürecinde yönetici desteklerinin büyük oranda verildiği görüşü yoğun iken destek vermediğini belirtenler de fazladır. eTwinning projesini sürecinde öğrenci ve aile desteklerini alanlar oldukça fazladır. Ortaklarla ilişkilerin büyük ölçüde çok iyi olduğu belirtilirken sorunlar yaşanabildiği de ifade edilmiştir. Twinning Live ve Twin Space portallarının kullanımları kolay ve kullanışlı olarak ifade edilmiştir. Projede Web 2 araçlarının kullanımları önemli ve geliştirici olarak nitelenmiş, ayrıca ders ve kazanımları desteklediği belirtilmiştir. eTwinning projelerinin yaygınlaştırılması için teşvik ve somut ödüllerin verilmesi, tanıtımlar yapılması, sosyal medya kullanımları önerilmiştir. Yaşanan sorunların çözümü için; destek ve bilgilendirme sağlanması ve alt yapı sorunlarının çözülmesi, eğitim verilmesi, formalitelerin azaltılması, ödül ve teşviklerin verilmesi gerektiği vurgulanmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjecteTwinningen_US
dc.subjecteTwinneren_US
dc.subjectprojeen_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectokulen_US
dc.subjecteğitimen_US
dc.titleeTwinning projelerine yönelik yürütücü görüşleri (Denizli Örneği)en_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
dc.contributor.affiliationPamukkale Üniversitesien_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fatma ÖZKAN YL Proje.pdf2 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

288
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

1,048
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.