Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50962
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKarababa, Zehraen_US
dc.contributor.editorTanrıöğen, Zeynep Meral-
dc.date.accessioned2023-05-30T11:34:29Z-
dc.date.available2023-05-30T11:34:29Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/50962-
dc.description.abstractBu araştırma Denizli ili merkez ilçelerinde remi okulöncesi okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenleirn akadmeik isteklilik algılarının ortaya çıkarılması ve bu algılarının farklı değişkenlere göre analiz sonuçlarının tespit amacıyla yapılmıştır. Araştırma nicel ve betimsel tarama modelinde yapılmıştır. “Seçkisiz örnekleme” yöntemiyle ulaşılan 261 yönetici ve öğretmenden veriler toplanmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler” ve “Öğretmen Akademik İsteklilik Ölçeği” olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Yönetici ve öğretmenlerin akademik isteklilikleri ile ilgili olarak en yüksek ortalama “Akademik yönden gelişeceğime inanıyorum.” Maddesinde gerçekleşirken bunu “Bilimsel çalışmalar bana yeni bakış açıları kazandırır.”, “Akademik çalışmalar içerisinde yer almak mesleki gelişimimi destekler” ve “Bilimsel çalışmaların toplumsal bir değer taşıdığına inanırım.”maddeleri izlemiştir. En düşük ortalama ise “Bilimsel/akademik dergileri takip ederim.” Maddesindedir. Yönetici ve öğretmenlerin akademik isteklilikleri altt boyutları ile ilgili bütün boyutlar ve genel düzeylerinin “Yüksek” derecede çıkmıştır. Bununla birlikte en yüksek ortalama “kişisel ilgi” boyutundadır. Bunu sırasıyla “mesleki gelişim” ve “toplumsal çıktılar” boyutları izlerken en düşük ortalama “akademik tutum” boyutundadır. Akademik isteklilik genel düzeyleri de yüksek derecesindedir. Bulgular yönetici ve öğretmenlerin akademik istekliliklerinin bütün boyutlarda ve genel olarak yüksek olduğunu göstermektedir. Okulöncesi eğitim kurumlarında çalışan yönetici ve öğretmenlerin akademik isteklilik ve alt boyutları algıları algılarının yaş, kıdem, medeni durum, çalıştığı yaş grubuna göre farklılık göstermediği ancak eğitim düzeyi ve çalışma pozisyonuna göre bazı boyutlarda anlamlı farklılık göstermiştir. Eğitim düzeylerine göre yönetici ve öğretmenlerden bütün boyutlar ve genel olarak akademik isteklilik düzeyleri lisansüstü mezunu olanların lisans mezunlarından daha yüksektir. Çalışma pozisyonuna göre yöneticilerin kişisel ilgi, akademik tutum, mesleki gelişim boyutlarıyla genel akademik isteklilik düzeyleri öğretmenlerden daha yüksektir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAkademiken_US
dc.subjectisteken_US
dc.subjectyöneticien_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectokulen_US
dc.subjecteğitimen_US
dc.titleOkulöncesi eğitim kurumlarında çalışan yönetici ve öğretmenlerin akademik isteklilik algılarıen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
dc.contributor.affiliationPamukkale Üniversitesien_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zehra KARABABA YL Proje.pdf1.91 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

226
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

186
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.