Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50972
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSaruhan, Osmanen_US
dc.contributor.editorNayır, Funda-
dc.date.accessioned2023-06-01T11:02:22Z-
dc.date.available2023-06-01T11:02:22Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/50972-
dc.description.abstractBu araştırma Denizli Honaz ilçesi Kocabaş Mahallesi’ndeki İlkokullarda çocuğu öğrenim gören velilerin çokkültürlü eğitme ilişkin görüşlerini tespit etme amacını taşımaktadır. Araştırma Fenomenoloji modelindedir. Araştırmada çalışma grubu olarak 29 veliye “Maksimum Çeşitlilik Örnekleme” yöntemiyle ulaşılmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler” ve “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Farklılıklara saygı duyulmasına yönelik velilerin görüşlerinin genellikle farklılıklara saygı duyulması yönünde olduğu görülmüştür. Bununla birlikte farklılıklara saygı duyulmadığı ve azınlığın çoğunluğa uyması gerektiği şeklinde görüş bildirenler de olmuştur. Farklı yapılardakilerle iletişim kurma ve sürdürmeye yönelik velilerin büyük ölçüde istedikleri görülürken istemeyenler ve sınırlı ve şartlı isteyenler bunu izlemiştir. Romanların diyaloğa gerek duymaması dikkat çekmiştir. Empati yeteneklerine yönelik görüşleri maalesef büyük ölçüde düşük şeklindedir. Bunu geliştirilmeli ve yeterli şeklinde görüşler izlemiştir. Velilerin çokkültürlü eğitimin faydalarına yönelik görüşlerinde en yoğun biçimde ön plana çıkan gelişimi arttırdığı yönündedir. Bunu birlik beraberliği arttırır ve temkinli olunmalı şeklide görüş bildirenler izlerken faydası olmaz şeklinde görüş bildirenler de vardır. Çokkültürlü eğitim engellerine yönelik veli görüşleri, dil ve kültür farklılığı ile ailelerin olumsuz tutumlarında yoğunlaşmaktadır. Bunu ön yargılar ve eşitsizlik izlemektedir. Velilerin çokkültürlü eğitimin mevcut eğitime katkılarına ilişkin görüşlerinin gelişimlerini desteklediği, farklılıkları tanır şeklinde yoğunlaşırken azımsanmayacak velinin de katkısı olmaz şeklinde görüş bildirdiği görülmektedir. Bu konuda Türk velilerde katkısı olmaz teması yoğun iken Roman velilerde gelişimleri desteklediği ve farklılıkları tanıdığı teması daha yoğundur. Çokkültürlü eğitimin azınlık, mezhep, siyasi düşünce gibi ülke sorunlarının çözümüne etkilerine yönelik veli görüşlerini büyük ölçüde çözüme katkı sağlar şeklinde olduğu görülürken azımsanamayacak velinin de etkisinin olmayacağı yönünde görüş bildirdiği tespit edilmiştir. Disiplin, devamsızlık, erken okul terki vb. sorunların çözümüne çokkültürlü eğitimin etkilerine yönelik veli görüşlerinin yarıdan fazlasının etkilemeyeceği yönünde kanaate sahip oldukları görülmüştür. Çokkültürlü eğitimin başarılabilmesi için ön plana çıkan görüşün hoşgörü olduğu görülürken bunu eğitim ve eşitlikçi uygulamalar izlemiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇokkültürlülüken_US
dc.subjectRomanlaren_US
dc.subjecteğitimen_US
dc.subjectfırsaten_US
dc.subjecteşitliken_US
dc.subjectaileen_US
dc.titleÇokkültürlü eğitime ilişkin veli görüşleri (Denizli ili Kocabaş mahallesi örneği)en_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
dc.contributor.affiliationPamukkale Üniversitesien_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Osman SARUHAN YL Proje.pdf2.31 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

252
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

270
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.