Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50975
Title: Ailelerin okulöncesi eğitim harcamaları (Denizli ili - Çivril ilçesi)
Authors: Arığ, Aşkın
Keywords: Aile
okulöncesi eğitim
eğitim finansmanı
eğittim harcaması
Abstract: Okulöncesi eğitim, kurumsal olarak eğitimin verilmeye başlandığı ilk basamaktır. Her geçen yıl önemi daha da artmakta ve yaygınlaştırma çabaları hız kazanmaktadır. Belirlenen eğitim politikaları sonucunda aileler de eğitimin finansmanına katılmaktadır.Bu araştırmanın amacı, 2021-2022 öğretim yılında ailelerin okulöncesi eğitim için yaptıkları harcamaları incelemektir. Tarama modeli ile yapılmıştır, niceldir. Çalışmanın örneklemi, Denizli ili Çivril ilçesinde yaşayan ve çocuğu okulöncesi eğitime katılan 200 ailedir. Araştırmanın verileri Jamovi 2.2.5 istatistik programı ile çözümlenmiş, alt problemlerin çözümlenmesinde Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis H testlerinden yararlanılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında, ailelerin bir ayda okulöncesi eğitim için yaptıkları toplam harcama; ailenin gelir durumu, anne babanın eğitim durumu ve ailenin yaşadığı yere göre farklılaşmaktadır. Aylık geliri ve eğitim düzeyi yüksek olan ailelerin yaptıkları harcamalar, düşük gelirli ve eğitim durumu düşük olan ailelerden anlamlı olarak daha fazladır. Bir ayda yapılan ortalama harcamalar içerisinde en fazla 1.028 TL giyim-kuşam ve 771 TL ile eğitim-öğretim malzemeleri yer almaktadır. Ailelerin bir yılda yaptıkları çeşitli eğitim harcamalarıyla eğitimin maliyetine katkı sundukları saptanmıştır. Yapılan bu eğitim harcamaları aile geliri içerisinde önemli bir yer tutmaktadır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/50975
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Aşkın ARIĞ YL Proje.pdf888.95 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

168
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

160
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.