Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/51390
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAksoy, Nagihan-
dc.contributor.authorİvrendi, Mehmet-
dc.contributor.authorTürken, Fatma-
dc.date.accessioned2023-06-13T19:17:39Z-
dc.date.available2023-06-13T19:17:39Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2548-0499-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30927/ijpf.1110638-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1151452-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/51390-
dc.description.abstractKamu sektör hacmi ile işsizlik arasındaki pozitif ilişki literatürde Abrams Eğrisi Hipotezi olarak yer almaktadır. Abrams Eğrisi’nin geçerli olduğu bir ekonomide kamu hacminde meydana gelen bir artış beraberinde işsizlik oranını da artırmaktadır. Bu çalışmada 2009:Q1-2020:Q4 döneminde Abrams Eğrisi’nin Türkiye için geçerliliği Vektör Otoregresif (VAR) model ile incelenmiştir. Literatürden farklı olarak çalışmada Abrams Eğrisi’nin geçerliliği hem genel hem de kadın ve erkek işsizlik oranına göre ayrılarak incelenmiştir. Ayrıca kadın ve erkek işsizlik oranları da eğitim seviyelerine göre sınıflandırılıp tekrar analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulardan ilki analiz döneminde Abrams Eğrisi’nin genel ve erkek işsizlik oranları için geçerli olduğu, fakat kadın işsizlik oranında geçerli olmadığı ya da marjinal bir etki yarattığı yönündedir. Eğitim seviyesinin dikkate alındığı analiz bulguları ise Abrams Eğrisi’nin erkeklerde temel ve orta eğitimde, kadınlarda ise orta eğitim düzeyinde çok kısa bir dönemde geçerli olduğu yönündedir. Yani kamu harcamaları vasıfsız emek üzerinde (temel ve orta eğitim) etkili iken, vasıflı emek (gelişmiş eğitim) üzerinde etkili değildir. Bu sonuç ise kamu harcamalarının niteliksiz emeğe göre nitelikli emeğe daha az ihtiyaç duyması ile ilişkilendirilebilir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofInternational Journal of Public Finance (Online)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleAbrams Eğrisi Hipotezinde Cinsiyet ve Eğitimin Rolü: Türkiye Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage487en_US
dc.identifier.endpage508en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.30927/ijpf.1110638-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1151452en_US
dc.institutionauthor-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept08.03. Economics-
crisitem.author.dept08.03. Economics-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (18).pdf1.44 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

94
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.