Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/51449
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇakmak, Vefa-
dc.contributor.authorAkış, Çiğdem-
dc.contributor.authorKoç, Merve-
dc.contributor.authorGüngör, Betül-
dc.contributor.authorTuncel, Duygu-
dc.date.accessioned2023-06-13T19:17:44Z-
dc.date.available2023-06-13T19:17:44Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn1309-9833-
dc.identifier.issn1308-0865-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31362/patd.997289-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1163606-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/51449-
dc.description.abstractAmaç: Amacımız Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin, tıbbi radyasyon ve radyasyon güvenliği hakkındaki bilgi düzeylerini değerlendirmektir.Gereç ve yöntem: Tanımlayıcı nitelikte kesitsel özellikteki bu çalışmada, veriler anket yöntemiyle, Nisan 2021-Temmuz 2021 tarihleri tarihleri arasında elde edilmiştir. Çalışma, pandemi döneminde Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin gönüllü olarak Google form üzerinden anket sorularını cevaplandırması şeklinde yapılmıştır. Veri toplama formu 24 sorudan oluşmaktaydı. 22 soru katılımcıların radyasyon güvenliği ve radyasyon bilgi düzeylerini değerlendirmeye yönelik hazırlanmıştı.Bulgular: Çalışma grubunu oluşturan Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencileri (n=83 öğrenci, 62 kadın, 21 erkek) tıp fakültesi öğrenim sürelerine göre iki gruba ayrılmıştır. Görüntüleme yöntemlerinin radyasyon içeriği hakkındaki sorulara çalışma grubu, röntgende %96,4, Bilgisayarlı Tomografi’de %83,1, mamografide %66,3 ve anjiyografide %44,6 oranında doğru cevap vermiştir. Mamografi ve BT hakkında verilen cevaplarda ileri sınıf öğrencilerin daha başarılı oldukları bulunmuştur. Tıp fakültesi öğrencilerinin veri toplama formuna radyasyon güvenliği hakkında verdikleri cevaplar açısından 1-2. sınıflar ile 3-5. sınıflar arasında anlamlı farklılık saptanmadı.Sonuç: Pandemi döneminde dijitalleşen öğrenim sisteminde, tıp eğitimi müfredatında radyasyon güvenliği hakkındaki ders sayılarının arttırılması, gelecekte tıp fakültesi öğrencilerinin görüntüleme yöntemlerini kullanırken daha duyarlı ve daha güvenli olmalarını sağlayacaktır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPamukkale Tıp Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titlePamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin tıbbi radyasyon ve radyasyon güvenliği hakkında bilgi düzeylerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage461en_US
dc.identifier.endpage466en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.31362/patd.997289-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararasi Hakemli Dergi - Kurum Ögretim Elemanien_US
dc.identifier.scopus2-s2.0-85160728769en_US
dc.identifier.trdizinid1163606en_US
dc.institutionauthor-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
Appears in Collections:Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / Scopus Indexed Publications Collection
Tıp Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi.pdf763.03 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

30
checked on May 27, 2024

Download(s)

10
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.