Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/51455
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Arıcı, Semih | - |
dc.contributor.author | Karaçay, Tuncay | - |
dc.date.accessioned | 2023-06-13T19:17:45Z | - |
dc.date.available | 2023-06-13T19:17:45Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.issn | 2602-3008 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.32572/guntad.1243985 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1160628 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/51455 | - |
dc.description.abstract | Salgının en önemli etkilerinden biri eğitimin veriliş biçiminin değişmesi olmuştur. Bu dönemde tüm kurumlar uzaktan eğitime kısmen veya tamamen geçmiştir. Bu nedenle araştırmanın amacı turizm rehberliği öğrencilerinin salgın döneminde uygulanan uzaktan eğitim süreçleri ve yöntemlerine yönelik algılarını değerlendirmektir. Bu amaç doğrultusunda Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları ölçeği uyarlanarak kullanılmıştır. Veriler 2020-2021 akademik yılının sonunda, Pamukkale Üniversitesi Turizm Fakültesi Turizm Rehberliği bölümünde öğrenim gören 155 katılımcıdan elde edilmiştir. Elde edilen veriler doğrulayıcı faktör analizinden sonra yapısal eşitlik modellemesi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre katılımcıların demografik özellikleri ve uzaktan eğitime bağlanma şekli, bağlantı sorunu gibi açıklayıcı değişkenler ile öğrenme, etkililik ve kişisel memnuniyet boyutları arasında anlamlı ilişkiler olduğu gözlenmiştir. Öğrencilerin boyutlarda yer alan ifadelere katılımlarının orta ve alt düzeyde olduğu görülmüştür. Uzaktan eğitim sürecinin asıl bileşenleri olan ders programlarının tasarımı, paylaşılan materyaller, değerlendirme süreçleri, teknolojinin kendisi ve üniversite tarafından sunulan destek hizmetlerine ilişkin algılarının düşük olmasına karşın öğrenme memnuniyetlerinin yüksek olmasının teknolojinin sunmuş olduğu konfor, düşük maliyet vb. yan faydalardan kaynaklandığı tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmanın önemli bir diğer sonucu ise öğrencilerin kişisel ve etkililik memnuniyetlerinin öğrenme memnuniyetleri üzerinde etkili olduğu kişisel ve etkililik memnuniyet düzeyleri arttıkça öğrenme memnuniyetlerinin arttığı tespit edilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Güncel turizm araştırmaları dergisi (Online) | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Pandemi Dönemi Turizm Rehberliği Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 301 | en_US |
dc.identifier.endpage | 323 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.identifier.doi | 10.32572/guntad.1243985 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1160628 | en_US |
dc.institutionauthor | … | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
crisitem.author.dept | 21.04. Tour Guide Training | - |
crisitem.author.dept | 35.01. Foreign Languages | - |
Appears in Collections: | TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection Turizm Fakültesi Koleksiyonu Yabancı Diller Yüksekokulu Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document - 2024-04-18T104657.953.pdf | 1.28 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
94
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
12
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.