Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/51455
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorArıcı, Semih-
dc.contributor.authorKaraçay, Tuncay-
dc.date.accessioned2023-06-13T19:17:45Z-
dc.date.available2023-06-13T19:17:45Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn2602-3008-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.32572/guntad.1243985-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1160628-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/51455-
dc.description.abstractSalgının en önemli etkilerinden biri eğitimin veriliş biçiminin değişmesi olmuştur. Bu dönemde tüm kurumlar uzaktan eğitime kısmen veya tamamen geçmiştir. Bu nedenle araştırmanın amacı turizm rehberliği öğrencilerinin salgın döneminde uygulanan uzaktan eğitim süreçleri ve yöntemlerine yönelik algılarını değerlendirmektir. Bu amaç doğrultusunda Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları ölçeği uyarlanarak kullanılmıştır. Veriler 2020-2021 akademik yılının sonunda, Pamukkale Üniversitesi Turizm Fakültesi Turizm Rehberliği bölümünde öğrenim gören 155 katılımcıdan elde edilmiştir. Elde edilen veriler doğrulayıcı faktör analizinden sonra yapısal eşitlik modellemesi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre katılımcıların demografik özellikleri ve uzaktan eğitime bağlanma şekli, bağlantı sorunu gibi açıklayıcı değişkenler ile öğrenme, etkililik ve kişisel memnuniyet boyutları arasında anlamlı ilişkiler olduğu gözlenmiştir. Öğrencilerin boyutlarda yer alan ifadelere katılımlarının orta ve alt düzeyde olduğu görülmüştür. Uzaktan eğitim sürecinin asıl bileşenleri olan ders programlarının tasarımı, paylaşılan materyaller, değerlendirme süreçleri, teknolojinin kendisi ve üniversite tarafından sunulan destek hizmetlerine ilişkin algılarının düşük olmasına karşın öğrenme memnuniyetlerinin yüksek olmasının teknolojinin sunmuş olduğu konfor, düşük maliyet vb. yan faydalardan kaynaklandığı tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmanın önemli bir diğer sonucu ise öğrencilerin kişisel ve etkililik memnuniyetlerinin öğrenme memnuniyetleri üzerinde etkili olduğu kişisel ve etkililik memnuniyet düzeyleri arttıkça öğrenme memnuniyetlerinin arttığı tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofGüncel turizm araştırmaları dergisi (Online)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titlePandemi Dönemi Turizm Rehberliği Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşlerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage301en_US
dc.identifier.endpage323en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.32572/guntad.1243985-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1160628en_US
dc.institutionauthor-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept21.04. Tour Guide Training-
crisitem.author.dept35.01. Foreign Languages-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Turizm Fakültesi Koleksiyonu
Yabancı Diller Yüksekokulu Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-04-18T104657.953.pdf1.28 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

94
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

12
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.