Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/51558
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSevim, Serkan-
dc.contributor.authorTopal Çakır, Pınaren_US
dc.date.accessioned2023-06-22T13:05:43Z-
dc.date.available2023-06-22T13:05:43Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/51558-
dc.description.abstractÖğretmen, öğrenci ve yöneticilerin 4006 TÜBİTAK projeleriyle ilgili görüşlerinin ortaya çıkarılması amacıyla yapılan bu araştırma 2022-2023 eğitim yılında Denizli ili Pamukkale ilçesindeki resmi ortaokullarda çalışan öğretmen, öğrenci ve yöneticilerin katılımlarıyla yapılmıştır. Araştırma betimsel tarama modelinde nitel bir çalışmadır. Kolay ulaşılabilir örneklem yöntemiyle 45 öğretmen, 104 öğrenci ve 18 yöneticiden araştırmacının geliştirdiği yarı yapılandırılmış görüşme formu ile veriler toplanmıştır. Öğretmen, öğrenci ve yöneticilerin 4006 TÜBİTAK hazırlama ve bilim fuarlarında çok yüksek oranda görev aldıklarını belirtmişlerdir. Buna paralel bicinde öğretmen, öğrenci ve yöneticilerin 4006 TÜBİTAK projelerinin gerekliliğine çok yüksek oranda olumlu yanıt verdikleri görülmüştür. 4006 TÜBİTAK projeleri için okul ortamlarına ilişkin öğretmen, öğrenci ve okul yöneticilerinin genel olarak yetersiz şeklinde görüş bildirmişlerdir. 4006 TÜBİTAK projeleri için okul desteği-katkısına ilişkin öğretmen ve yöneticilerin çok büyük kısmı yetersiz şeklinde görüş bildirmektedir. Öğretmen ve yöneticilerin 4006 TÜBİTAK projeleri için okullardaki personelin sayı ve beceri olarak yarı yarıya yakın olarak yeterli ve yetersiz şeklinde karşıt görüşlerde oldukları görülmektedir. Öğretmen ve yöneticiler 4006 TÜBİTAK projeleri hazırlık ve fuar sürecinde yaşadıkları sorunlara ilişkin olarak en fazla yaşanan sorunun bütçe yetersizliği olduğu görülmüştür. Bunu malzeme ve zaman yetersizliği, ilgisizlik, yer sorunları ve yetersizlikler izlemiştir. Öğrencilerin 4006 TÜBİTAK projeleri hazırlık ve fuar sürecinde yaşadıkları sorunların başında malzeme ve zaman yetersizliği gelirken bunu alan yetersizliği, ilgisizlik, ezber ve sunumdaki aksilikler izlemiştir. Öğretmen ve yöneticilerin 4006 TÜBİTAK projelerinde yaşanan sorunların çözümüne yönelik önerilerinin başında en fazla dile getirilen öneri insan kaynağını geliştirilmesi olmuştur. Bunu sırasıyla yeterli bütçenin verilmesi, ödüllendirmenin yapılması, orijinal projelerin desteklenmesi, proje paydaşlarına destek verilmesi ve projelerin zamanında onaylanması izlemiştir. Öğrencilerin 4006 TÜBİTAK projeleri hazırlık ve fuar sürecinde yaşadıkları sorunların çözümüne yönelik önerilerinin başında daha geniş alan sağlanması olmuştur. Bunu sırasıyla bütçe desteğinin arttırılması, insan kaynağını geliştirme, zamanın daha fazla verilmesi ve ödüllendirme yapılması önerileri izlemiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTÜBİTAKen_US
dc.subjectfuaren_US
dc.subjectsergien_US
dc.subjectbilimen_US
dc.subjectfenen_US
dc.subjectprojeen_US
dc.subject4006en_US
dc.titleTübitak projelerine ilişkin öğrenci, öğretmen ve yönetici görüşlerien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
dc.description.startpage1en_US
dc.description.endpage86en_US
item.openairetypeReport-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
9 haziran pınar t. ÇAKIR son.pdf1.2 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

452
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

1,244
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.