Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/51580
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYarar, Ferideen_US
dc.contributor.authorBayramoğlu, Sedaen_US
dc.date.accessioned2023-07-20T11:04:43Z-
dc.date.available2023-07-20T11:04:43Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/51580-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8rvDuWSH3d_97yulAaM9ncbKbHWzwIWkdFQn00CJm9KQW-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı diparetik serebral palsili çocuklarda motor ve kognitif ikili görevin yürüme ve dengeye etkisini araştırmaktır. Çalışmaya 8-12 yaş aralığında olan, Kaba Motor Fonksiyon Sınıflandırma Sistemi’ne (KMFSS) ve El Becerileri Sınıflandırma Sistemi’ne (EBSS) göre seviye 1 veya 2 olan 24 (kız: 10, erkek: 14) diparetik serebral palsi tanılı çocuk dahil edildi. Çocukların demografik özellikleri demografik veri formu, yürüme hızları 10 metre yürüme testi, kadans hesaplaması, denge değerlendirmeleri Süreli Kalk Yürü Testi (SKYT) ve Dört Adım Kare Testi (DAKT) ile değerlendirildi. Çocuklardan üzerinde içi boş plastik bir kutu bulunan tepsiyi taşıyarak motor ikili görevi gerçekleştirmeleri ve K harfi ile başlayan hayvan isimlerini sayarak kognitif ikili görevi gerçekleştirmeleri istendi. Bu çalışma sonucunda diparetik serebral palsili çocukların tüm parametrelerde tekli görev performanslarının ikili göreve göre daha iyi olduğu bulundu. Çocukların tekli görev-motor ikili görev, tekli görev-kognitif ikili görev ve motor ikili görev-kognitif ikili görevler sırasındaki yürüme hızları ortalamaları arasında anlamlı fark bulundu (p<0,05). Çocukların tekli görev-motor ikili görev, tekli görev-kognitif ikili görev ve motor ikili görev-kognitif ikili görevler sırasındaki kadans ortalamaları arasında anlamlı fark bulundu (p<0,05). Çocukların tekli görev-motor ikili görev, tekli görev-kognitif ikili görev ve motor ikili görev-kognitif ikili görevler sırasındaki SKYT’ni ve DAKT’ni tamamlama süresi ortalamaları arasında anlamlı fark bulundu (p<0,05). Diparetik serebral palsili çocuklarda motor ve kognitif ikili görev yürüme ve dengeyi etkilemektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effects of motor and cognitive dual task on walking and balance in children with diparetic cerebral palsy. Twenty-four children (girls: 10, boys: 14) aged 8-12 years, diagnosed with diparetic cerebral palsy and level 1 or 2 according to Gross Motor Function Classification System (GMFCS) and Manual Abilitys Classification System (MACS) were included in the study. Demographic characteristics of the children were evaluated with the demographic data form, walking speed 10 meters walking test, cadence calculation, balance evaluations with Timed Up and Go Test (TUG) and Four Step Square Test (FSST). The children were asked to perform the motor dual task by carrying the tray with a empty plastic box on it, and to perform the cognitive dual task by counting the animal names starting with the letter K. As a result of this study, it was found that the single-task performance of children with diparetic cerebral palsy was better than the dual-task in all parameters. A significant difference was found between the mean walking speeds of children during single task-motor dual-task, single task-cognitive dual-task and motor dual-task-cognitive dual-tasks (p<0.05). A significant difference was found between the mean cadences of children during single task-motor dual-task, single task-cognitive dual-task and motor dual-task-cognitive dual-tasks (p<0.05). A significant difference was found between the mean time for completing TUG and FSST during single task-motor dual-task, single task-cognitive dual-task, and motor dual-task-cognitive dual tasks (p<0.05). Motor and cognitive dual tasks affect walking and balance in children with diparetic cerebral palsy.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSerebral palsien_US
dc.subjectikili göreven_US
dc.subjectyürümeen_US
dc.subjectpostüral dengeen_US
dc.subjectCerebral palsyen_US
dc.subjectdual tasken_US
dc.subjectgaiten_US
dc.subjectpostural balanceen_US
dc.titleDiparetik serebral palsili çocuklarda motor ve kognitif ikili görevin yürüme ve dengeye etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of motor and cognıtıve dual task on walkıng and balance ın chıldren wıth dıparetıc cerebral palsyen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid805808en_US
dc.contributor.affiliationPamukkale Üniversitesien_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10551857.pdf2.25 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

452
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

842
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.