Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/51758
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorErol, Duyguen_US
dc.contributor.authorBaşkan, Özgüren_US
dc.date.accessioned2023-08-15T13:18:14Z-
dc.date.available2023-08-15T13:18:14Z-
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/51758-
dc.description.abstractÜlkemizde şehiriçi ulaşım ağlarında yaşanan trafik sıkışıklığı ve buna bağlı olarak oluşan gecikmeler yoğun olarak kavşaklarda meydana gelmektedir. Farklı yönlerden gelen trafik akımlarının ortaklaşa kullanmak zorunda oldukları yol alanları olarak tanımlanan kavşaklar, günümüzde çoğunlukla eşdüzey olarak hizmet vermektedirler. İstatistiklere göre şehiriçi yollarda meydana gelen gecikmelerin büyük bir bölümü bu tip kavşaklarda meydana gelmektedir. Bu nedenle şehiriçi ulaşımın etkin olarak sağlanabilmesi için eşdüzey kavşakların analiz edilmesi ve performanslarının artırılması amacıyla bir takım düzenlemeler yapılması gerekmektedir. Eşdüzey kavşaklar kullanılan kontrol mekanizmalarına bağlı olarak sınıflandırılmakla birlikte, en çok kullanılan tipleri ışıklı kavşaklar ve özellikle son yıllarda ülkemizde kullanım alanı bulmaya başlayan dönel kavşaklardır. Bu çalışmada Denizli ilinde bulunan ve ışıklı kavşak olarak hizmet veren Emniyet kavşağı çalışma alanı olarak seçilmiş ve VISSIM benzetim yazılımı kullanılarak modellenmiştir. Söz konusu kavşağın mevcut durumu ortalama taşıt gecikmesi ve hız parametreleri dikkate alınarak değerlendirilmiştir. Çalışmanın amaçlarından biri olan kavşak kontrol türünün değiştirilmesi durumunda kavşak performansının nasıl değişeceğinin araştırılması amacıyla söz konusu kavşak, dönel kavşak olarak tasarlanarak VISSIM yazılımında analizler yapılmıştır. Ayrıca trafik hacim, ağır taşıt ve sola dönüş oranları değerlerinin kademeli olarak artırılması senaryoları altında analizler yapılmış ve sonuçlar karşılaştırılmıştır. Çalışmanın sonunda uygun eşdüzey kavşak türünün seçilmesi konusunda yerel yönetimlere tavsiye niteliğinde değerlendirmeler yapılmıştır.-
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartof12. Ulaştırma Kongresi-
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectIşıklı kavşak-
dc.subjectDönel kavşak-
dc.subjectTaşıt gecikmesi-
dc.subjectVISSIM-
dc.titleŞehiriçi ışıklı ve dönel kavşak uygulamalarının performans kriterlerine etkisinin incelenmesien_US
dc.typeConference Paperen_US
dc.authorid0000-0001-7016-7461en_US
dc.authorid0000-0001-5016-8328en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanı ve Öğrencien_US
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeConference Paper-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept24.01. Transport Services-
crisitem.author.dept10.02. Civil Engineering-
Appears in Collections:Bozkurt Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
Mühendislik Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12. Ulaştırma Kongresi_II.pdf664.75 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

156
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

316
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.