Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/51785
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kuşçu, Ertan | en_US |
dc.date.accessioned | 2023-08-16T13:53:44Z | - |
dc.date.available | 2023-08-16T13:53:44Z | - |
dc.date.issued | 2017-04-01 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/51785 | - |
dc.description.abstract | İnsanoğlu dünyaya gelir gelmez isteklerini, duygularını ve düşüncelerini anlatmak için değişik iletişim yolları arar. Önce beden dilini, sonra daha sistemli bir yapıyı yani “anadil”ini ve diğer toplumlarla iletişim kurmak için yabancı dilleri öğrenir. Tüm bunları yaparken sözcük, tümce, ses, işaret, sembol, resim ve nesne gibi araçgereçlere başvurur. Bu durum, hem ana dil hem de yabancı dil öğrenirken de benzer bir biçimde gerçekleşir. Eğitim kurumlarında yabancı bir dilde bilgi ve beceriler edinebilmek ve iletişim kurabilmek için değişik biçimlerde tasarlanmış araçgereçlere başvurulmaktadır. Araç-gereçler ilgi çeker, öğrenmeyi kolaylaştırır ve pekiştirir, bilgilerin akılda kalıcı olmasını sağlar ve dil öğrenmek için işbirliği ortamını geliştirir. Öğrenenlerin yaş, ilgi ve dil düzeylerine göre hazırlanan görsel ve işitsel araç-gereçlerle öğretim daha etkili bir biçimde gerçekleşebilir. Üstelik günümüzde eğitimde, sanatta ve birçok alanda görsel-işitsel araçları kullanarak kitleleri eğitmek ve etkilemek herkes tarafından kabul edilen bir olgudur. Bu nedenle, görsel-işitsel araçlara verilen önem günden güne artmaktadır. Eğitim bilimleri alan yazında görsel ve işitsel araçlar, duyu organlarımızdan birine ya da her ikisine etki etme yönünden ve gösteriş biçimlerine göre; işitsel, görsel ve işitsel-görsel olarak incelenmektedir. Böylece bu araç-gereçler öğrencileri farklı öğrenme biçimleriyle karşılaştırarak ve tanıştırarak öğrenmeye katkı sağlarlar. Çünkü alan yazında araçgereç kullanmanın gerekçesi, Dale’in “Yaşantı Konisi”yle ilişkilendirilmektedir. Sonuç olarak öğretimde doğru araç-gereçleri kullanmak ve bunları öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine uygun biçimde tasarlamak gerekmektedir. | - |
dc.language.iso | tr | - |
dc.relation.ispartof | Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi | - |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yöntem | - |
dc.subject | görsel-işitsel araçlar | - |
dc.subject | yabancı dil | - |
dc.subject | öğretim | - |
dc.subject | öğrenme | - |
dc.title | Yabancı dil öğretimi/öğreniminde görsel ve işitsel araçları kullanmanın önemi | en_US |
dc.title.alternative | The use of audio-visual materials in foreign language teaching and learning | - |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 5 | - |
dc.identifier.issue | 43 | - |
dc.authorid | 0000-0003-1503-1697 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.16992/ASOS.12106 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
crisitem.author.dept | 12.05. French Language and Literature | - |
Appears in Collections: | Fen-Edebiyat Fakültesi Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2144637583_12106 Ertan KUŞÇU.pdf | 770.99 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.