Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/51785
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKuşçu, Ertanen_US
dc.date.accessioned2023-08-16T13:53:44Z-
dc.date.available2023-08-16T13:53:44Z-
dc.date.issued2017-04-01en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/51785-
dc.description.abstractİnsanoğlu dünyaya gelir gelmez isteklerini, duygularını ve düşüncelerini anlatmak için değişik iletişim yolları arar. Önce beden dilini, sonra daha sistemli bir yapıyı yani “anadil”ini ve diğer toplumlarla iletişim kurmak için yabancı dilleri öğrenir. Tüm bunları yaparken sözcük, tümce, ses, işaret, sembol, resim ve nesne gibi araçgereçlere başvurur. Bu durum, hem ana dil hem de yabancı dil öğrenirken de benzer bir biçimde gerçekleşir. Eğitim kurumlarında yabancı bir dilde bilgi ve beceriler edinebilmek ve iletişim kurabilmek için değişik biçimlerde tasarlanmış araçgereçlere başvurulmaktadır. Araç-gereçler ilgi çeker, öğrenmeyi kolaylaştırır ve pekiştirir, bilgilerin akılda kalıcı olmasını sağlar ve dil öğrenmek için işbirliği ortamını geliştirir. Öğrenenlerin yaş, ilgi ve dil düzeylerine göre hazırlanan görsel ve işitsel araç-gereçlerle öğretim daha etkili bir biçimde gerçekleşebilir. Üstelik günümüzde eğitimde, sanatta ve birçok alanda görsel-işitsel araçları kullanarak kitleleri eğitmek ve etkilemek herkes tarafından kabul edilen bir olgudur. Bu nedenle, görsel-işitsel araçlara verilen önem günden güne artmaktadır. Eğitim bilimleri alan yazında görsel ve işitsel araçlar, duyu organlarımızdan birine ya da her ikisine etki etme yönünden ve gösteriş biçimlerine göre; işitsel, görsel ve işitsel-görsel olarak incelenmektedir. Böylece bu araç-gereçler öğrencileri farklı öğrenme biçimleriyle karşılaştırarak ve tanıştırarak öğrenmeye katkı sağlarlar. Çünkü alan yazında araçgereç kullanmanın gerekçesi, Dale’in “Yaşantı Konisi”yle ilişkilendirilmektedir. Sonuç olarak öğretimde doğru araç-gereçleri kullanmak ve bunları öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine uygun biçimde tasarlamak gerekmektedir.-
dc.language.isotr-
dc.relation.ispartofAkademik Sosyal Araştırmalar Dergisi-
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYöntem-
dc.subjectgörsel-işitsel araçlar-
dc.subjectyabancı dil-
dc.subjectöğretim-
dc.subjectöğrenme-
dc.titleYabancı dil öğretimi/öğreniminde görsel ve işitsel araçları kullanmanın önemien_US
dc.title.alternativeThe use of audio-visual materials in foreign language teaching and learning-
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume5-
dc.identifier.issue43-
dc.authorid0000-0003-1503-1697en_US
dc.identifier.doi10.16992/ASOS.12106-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept12.05. French Language and Literature-
Appears in Collections:Fen-Edebiyat Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2144637583_12106 Ertan KUŞÇU.pdf770.99 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.