Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/51963
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Turan Güllaç, Esin | - |
dc.date.accessioned | 2023-08-22T18:48:04Z | - |
dc.date.available | 2023-08-22T18:48:04Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.issn | 2630-6301 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/51963 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.24315/tred.1065688 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1191496 | - |
dc.description.abstract | Türkiye’deki öğretmen eğitiminde gerçekleşen yenilik ve gelişmeleri öğretmen eğitiminin eğitim fakültesi çatısı altına alınarak dört yıllık lisans programı olarak okutulmaya başlandığı 1990 dan günümüze doğru ele almak, geleceğe yönelik çabalara ışık tutması açısından daha verimli olacaktır. En köklü değişiklik 1997 yapılmıştır. 1998 öğretim yılından itibaren okutulması Yüksek Öğretim Kurulu tarafından öngörülmüş olan bu program “Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılanma” adı ile ortaya atılmıştır. Bu araştırma; lisans programlarının yeniden düzenlenmesine ilişkin çabaların, sistemin en önemli paydaşı olan öğretim elemanları gözünden ve konuya ilişkin dokümanlardan yola çıkarak; ele almayı amaçlamaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak ‘yeniden yapılanmaya ilişkin görüş anketi’ ve ‘öğretim hedefleri anketi’ kullanılmış nicel veriler spss programı yoluyla analiz edilmiştir. Elde edilen bulguların yorumundan yeniden yapılanma çalışmasının öğretmen eğitiminde tüm eksiklikleri gidermediği, halen niteliğe ilişkin boşluklar olduğu anlaşılmaktadır. Öğretmen eğitiminde niteliğe sadece lisans programlarının derslerinde, ders içerikleri ve dönemlerinde değişlik yapmak ile mümkün olamayacağı görülmektedir. Öğretmen eğitimi lisans programlarının da eğitim programı geliştirme ve değerlendirme ilkelerine uygun biçimde ele alınması gerekmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Trakya Eğitim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Eğitim Fakülteleri Lisans Programlarının Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin Öğretim Elemanlarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 559 | en_US |
dc.identifier.endpage | 575 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.identifier.doi | 10.24315/tred.1065688 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1191496 | en_US |
dc.institutionauthor | … | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Article | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
Appears in Collections: | TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
tmp-b85f118d-13b6-4b69-9001-b570d6da1c11.33.pdf.pdf | 980.22 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
34
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
20
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.