Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/52041
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞenel, Dilek-
dc.contributor.authorKalfa, Veli Rıza-
dc.date.accessioned2023-08-22T18:49:09Z-
dc.date.available2023-08-22T18:49:09Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn1301-8752-
dc.identifier.issn1309-6338-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/52041-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17065/huniibf.1130032-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1191915-
dc.description.abstractKüreselleşme ve teknolojik gelişmeler, ekonomik, sosyal ve siyasi yapıyı derinden etkileyerek hızlı ve çoğu zaman öngörülemeyen bir değişim sürecinin içine sürüklemektedir. Bu hızlı değişim, sosyal norm ve kuralların geçerliliğini ve anlamını yitirmesine sebebiyet vererek, yeni kurallar ve normlar oluşuncaya dek, bir boşluk yaratmaktadır. Normsuzluk ile oluşan boşluk, örgütleri istenmeyen sonuçlara sürükleyen anomik bir sürecin içerisine itmektedir. Anominin bir örgüt olarak akademiye yansımasının boyutları ise tüm eğitim sistemini, bilimsel çalışma ve öğretileri, ülkelerin akademik vizyonunu ve itibarını derinden etkileyecek sonuçlar doğurabilecektir. Bu kapsamda çalışmanın amacı, öğretim elemanlarının örgütsel anomiye yönelik tutumlarını normsuzluk, anlamsızlık, yönetsel güvensizlik ve umutsuzluk/çaresizlik boyutları üzerinden demografik değişkenler ile ele alarak analiz etmek ve akademide anominin varlığını test etmektir. Araştırmanın evreni, 2021-2022 eğitim öğretim döneminde bir kamu üniversitesinde görev yapan 270 öğretim elemanından; örneklemi ise 129 kişiden oluşmaktadır. Araştırma bulgularına göre kadın öğretim elemanlarının normsuzluk düzeyleri, erkek öğretim elemanlarına göre daha düşüktür. Bekar öğretim elemanlarının normsuzluk düzeyleri ise evlilere göre daha yüksektir. Katılımcıların yaşları ilerledikçe örgütsel anomi değerleri azalmaktadır. Ayrıca doktor öğretim elemanlarının, normsuzluk, yönetsel güvensizlik ve umutsuzluk/çaresizlik değerleri, yüksek lisans ve lisans mezunlarına göre daha yüksektir. Bulgular, öğretim elemanlarının, görev yaptığı üniversitede yanlış ve eksik olan pek çok uygulama olduğunu düşünmelerine rağmen geleceğe umutla baktıklarını ve kendilerini geliştirme konusunda kararlı olduklarını göstermektediren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofHacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğretim Elemanlarının Örgütsel Anomiye Yönelik Tutumlarının Araştırılmasıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume41en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage294en_US
dc.identifier.endpage315en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.17065/huniibf.1130032-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1191915en_US
dc.institutionauthor-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept33.03. Administration and Organization-
crisitem.author.dept32.01. Financial Banking and Insurance-
Appears in Collections:Honaz Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
Kale Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
10.17065-huniibf.1130032-2483470 (1).pdf548.64 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

132
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

36
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.