Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/52304
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKuşçu, Ertanen_US
dc.date.accessioned2023-08-29T13:35:40Z-
dc.date.available2023-08-29T13:35:40Z-
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/52304-
dc.description.abstractHuman beings begin to acquire mother language after birth. After a certain age, they can express their wishes, feelings and thoughts by using their mother language, so they communicate. The most effective way of communicating is vocabulary, both in mother and foreign language. In schools, the sounds, words and structural elements of a foreign language to be learnt are initially taught; afterwards, learners are expected to show competence in oral or written production. To do this, it is necessary to prepare high quality foreign language teaching materials. A higher quality book should be in a colorful and engaging format with instructive visuals, appropriate to the level of learners and their learning needs. This study is concerned with the introduction of a spelling guide “Ortographe Illustrée” and with the teaching of 200 illustrated words with a visual-semantic method, developed by experts from different areas and supported by the French National Centre for Science. This guide is aimed at teaching those individuals who have difficulties in learning to read in French, or who suffer from amnesia or who have lost their ability to write in French to learn how to read and write once again, and at teaching French learners reading and writing skills properly. These words which were presented in this guide are meant both to widen the extent of vocabulary of learners and to make it easier for them to spell words. Additionally, language teaching becomes more enjoyable if such studies are supported by technological elements.-
dc.description.abstractİnsanoğlu dünyaya gelir gelmez etrafında duyduğu sesleri ve sözcükleri zihnine kaydetmeye başlar. Belirli bir olgunluğa erişince edindiği bu öğeleri kullanarak isteklerini, duygularını ve düşüncelerini dile getirir, yani çevresiyle iletişim kurar. Bu bağlamda bir bireyin iletişim kurabilmesinin en etkili yolu, sözcük dağarcığının zenginliğinden geçer. Bu durum yabancı dil eğitimi içinde benzer bir biçimdedir. Eğitim kurumlarında önce öğretilecek yabancı dilin sesleri, sözcükleri ve yapısal özellikleri öğretilir, sonra öğrenenlerden edindikleri bilgilerden hareketle sözlü ya da yazılı üretimler yapmaları beklenir. Yabancı dil öğrenmenin en hızlı ve en etkili yolu, o dilin doğal çevresinde bulunmak ve o dilde iyi bir eğitim görmek olsa da yabancı dil ülkemizde eğitim kurumlarında, öğretmenler ve ders kitapları aracılığıyla öğretilmektedir. Bu nedenle, dil eğitiminin daha nitelikli olabilmesi için ders araçgereçlerinin öğrenenlerin düzeylerine ve öğrenme ihtiyaçlarına göre hazırlanması gerekmektedir. Ayrıca eğitsel içerik görselli, renkli ve ilgi çekici bir biçimde tasarlanarak öğrenenlere sunulmalıdır. Ülkemizde Fransızca öğretim süreçleri incelendiğinde bu niteliklere göre hazırlanmış araç-gereçlere rastlamak neredeyse mümkün değildir. Bu çalışmada Fransa Ulusal Bilimsel Araştırma Merkezi’nce desteklenen, farklı alanlardan uzmanların Görsel-Anlambilimsel yoruma göre tasarladığı 200 sözcükten oluşan görselli sözcük öğretimi ve yazım kılavuzu (Ortographe Illustrée) tanıtılmıştır. Kılavuz; Fransızca öğrenme ve okuma güçlüğü çeken, hafızasını yitiren ve yazma yeteneğini kaybedenlere yeniden okuma ve yazmayı öğretmeyi, Fransızca öğrenenlere sözcük ve yazım kurallarını doğru bir biçimde edindirmeyi amaçlamaktadır. Kılavuzda görsellerle sunulan sözcükler, öğrenenlerin hem sözcük dağarcığını arttıracak, hem de sözcüklerin yazımını kolaylaştıracak biçimdedir. Sonuç olarak, bu tür çalışmaları teknolojik öğelerle destekleyerek ve elektronik ortama aktararak dil eğitimini daha eğlenceli ve zevkli bir nitelik kazandırmak gerekir.-
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofCumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi-
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSözcük dağarcığı-
dc.subjectgörsel-
dc.subjectgörsel-anlambilimsel yorum-
dc.subjectyazım kuralları-
dc.subjectVocabulary-
dc.subjectillustrations-
dc.subjectvisual-semantic method-
dc.subjectorthography-
dc.titleSözcük öğretimi üzerine değerlendirmeler ve Fransa Ulusal Bilimsel Araştırma Merkezi’nin (CNRS) görsel-anlambilimsel yorumuen_US
dc.title.alternativeVocabulary instruction in french as a foreign language, and visual-semantics method of French National Center for Scientific Research-
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume6-
dc.identifier.issue2-
dc.identifier.startpage287-
dc.identifier.endpage303-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept12.05. French Language and Literature-
Appears in Collections:Fen-Edebiyat Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Makale Cumhuriyet 2017.pdf2.8 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

120
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

70
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.