Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/52305
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKuşçu, Ertanen_US
dc.contributor.authorKaran, Denizen_US
dc.date.accessioned2023-08-31T06:37:40Z-
dc.date.available2023-08-31T06:37:40Z-
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/52305-
dc.description.abstractGünümüzde küreselleşen dünyayı daha iyi anlayabilmek, daha iyi yorumlayabilmek ve her alandaki gelişmeleri daha yakından takip edebilmek için birden fazla yabancı dil bilmek zorunlu hale gelmiştir. Bu bağlamda, her ülke eğitim-öğretim politikalarını biçimlendirirken yabancı dil öğretimine daha fazla önem vererek çeşitli projelere imza atmaktadır. Bu durum, ülkemizde de benzer biçimde gerçekleşmektedir. Bununla beraber yabancı dil öğretim süreçleri değerlendirildiğinde sarf edilen emeğe, kaynağa ve zamana rağmen arzu edilen noktaya ulaşılamadığı gözlenmektedir. Bu durumun en önemli nedenlerinden biri doğru dil öğretim yönteminin seçilememesidir. Alan yazında, ilkçağlardan günümüze daha etkili bir yabancı öğretimi için sayısız, iddialı, farklı, birbirleriyle iç içe girmiş birçok yaklaşıma, yönteme ve tekniğe başvurulduğu bilinmektedir. Bunlar bir dilin daha sistemli, daha ölçünlü ve daha etkili bir biçimde öğretilebilmesine katkı sağlayan, ortaya çıktıkları dönemlerin çağdaş eğitim-öğretim kuramlarından, öğrenme ihtiyaçlarından, toplumsal, kültürel ve teknolojik gelişmelerinden beslenen kurallar bütünüdür. Öte yandan, alan yazın taramasında farklı yerlerde ve farklı amaçlarla birçok yönteme başvurulduğu görülmektedir. Bu yöntemlerin bazıları bireysel, bazıları yöresel, bazıları bölgesel, bazıları da ulusal bağlamda dil öğretmişlerdir. Bu çalışmada, yabancı dil Fransızca öğretiminde daha küçük (yöresel ve bölgesel) çapta kullanılmış (alternatif, model ya da diğer) yöntemleri ana hatlarıyla tanıtmak, yaygın olarak tanınan ve kullanılan yöntemlerle ilişkisini ortaya koymak, yabancı dil öğretmenlerine farklı bir bakış açıları kazandırarak gerektiğinde bu yöntemleri sınıflarında kullanabilmelerini sağlamak amaçlanmıştır.-
dc.description.abstractNowadays, it has become necessary to learn more than one foreign language in order to understand the globalizing world, to be able to interpret better and to follow developments in every area more closely. In this respect, every country has begun to attack more importance to foreign language teaching as part of their education and training policies. This situation is similar in our country. However, it is appearing that we haven’t been able to achieve the desired level of success in language education despite the fact that we have spent a lot of time, energy and time. There are many reasons for this. One of these is the failure to apply the right method. Numerous, assertive, diverse, eclectic approaches, methods and techniques have been put forward in language education for a more effective day-to-day teaching since the early ages. All this is focused on making language education more systematic and more effective. Even though the methods have been influenced by their contemporaneous theories of education and training, they get replaced by the other methods due to social, cultural and technological developments. This study aims at introducing the less known methods of foreign language education in general terms showing their relation with widely known methods and contributing to the steps to be taken in this respect.-
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofUluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi-
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYabancı Dil Öğretimi-
dc.subjectTemel Yöntemler-
dc.subjectAlternatif Yöntemler-
dc.subjectBerlitz Yöntemi-
dc.subjectDe Sauzé Yöntemi-
dc.subjectJacotot Yöntemi-
dc.subjectForeign Language Teaching-
dc.subjectLanguage Teaching Methods-
dc.subjectAlternative Methods-
dc.subjectBerlitz Method-
dc.subjectDe Sauzé Method-
dc.subjectJacotot Method-
dc.titleYabancı dil Fransızca öğretiminde yöntemler konusuna genel bir bakışen_US
dc.title.alternativeA general overview of alternative methods in French language teaching-
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume10-
dc.identifier.issue49-
dc.identifier.doi10.17719/jisr.2017.1598-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı ve Öğrencien_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept12.05. French Language and Literature-
Appears in Collections:Fen-Edebiyat Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Makale Sosyal Araştırmalar 2017.pdf739.48 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

126
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

178
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.