Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/52310
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKuşçu, Ertanen_US
dc.date.accessioned2023-08-31T10:32:38Z-
dc.date.available2023-08-31T10:32:38Z-
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/52310-
dc.description.abstractÖz Eğitim-öğretim süreçlerinin amaçlanan düzeyde gerçekleştirilebilmesi için araç-gereçlere ihtiyaç duyulur. En yaygın ve en sık bilinen ders araç-gereçlerinin başında ders kitapları gelir. Ders kitapları hem öğretmenin, hem de öğrencinin en temel başvuru kaynağıdır ve ders kitaplarının sayısız yararı vardır. Bunlardan birkaçı şöyle sıralanabilir. Öğrencilerin öğrenme süreçlerine etkin bir biçimde katılabilmelerine yardımcı olur, öğrenilecek bilgileri somutlaştırarak öğrencilere aktarır, zenginleştirilmiş içerikleri sayesinde bireysel farklılıkları olan öğrencileri daha iyi öğrenme olanakları sunar, öğrenmenin kalıcı olmasını ve öğrenme ortamının sağlıklı bir biçimde oluşturulmasını sağlar, öğrenilecek bilgileri belirli bir düzen içinde sunar. Öğretmen ve öğrencinin her daim başvuru kaynağıdır, temin edilmesi ve taşınması da oldukça kolaydır, öğrencileri isteklendirir, etkinliklere katılmalarını kolaylaştırır, seçkin etkinliklerle anlaşılması güç konuların kolayca öğrenilmesine olanak sağlar. Bu çerçevede ders kitaplarının her açıdan özenli ve dikkatli bir biçimde hazırlanması gerekmektedir. Günümüzde, yabancı dil Fransızca öğretimi ders kitapları öncelikle diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni ölçütlerine, öğrenenlerin ilgi, ihtiyaç ve gelişim düzeylerine, çağdaş yaklaşımlara ve stratejilere göre hazırlanmaktadır. Bununla birlikte hedef kitleye göre renk kullanımı, görsellerin yerleşimi, ünitelerin seçimi, kültürel, dilsel ve iletişimsel öğelerin uyumu ders kitaplarının çekiciliğini arttıran özellikleridir. Bu çalışmada, Avrupa Konseyi Ortak Başvuru Metni dil düzeylerine (A1, A2, B1, B2, C1, C2) göre hazırlanmış ve yetişkinlere Fransızca öğretmeyi amaçlamış bazı ders kitapları çizelgelerle gösterilmiş ve en sık kullanılan ders kitapları ana hatlarıyla tanıtılmıştır.-
dc.description.abstractIn order to teach and learn a foreign language, audio and visual tools are needed. This is because teaching tools and materials have important functions for the students to reach their targets. The most common teaching tools and materials are textbooks. Textbooks have always had an enormous effect on the processes of learning as well as teaching a language in a well-defined educational environment. Textbooks have also made it possible to make the learning process firmly established. Textbooks on foreign language teaching have always been a source of reference. Therefore, textbooks have to be attentively and carefully prepared. Nowadays, textbooks on foreign language teaching have to be formatted, especially with their use of color, their educational, visual, cultural, linguistic and communicative contents adjusted according to the Common European Framework of Reference for Languages criteria and levels of student development. At the same time, textbooks are also important because they are reference books on language teaching and the continuous references for the students. This study covers the general characteristics of textbooks prepared according to the language levels of the Common Reference and according to the younger age groups.-
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofUluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi-
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAraç-Gereç-
dc.subjectDers Kitabı-
dc.subjectFransızca Öğretimi-
dc.subjectGörsel ve İşitsel Araçlar-
dc.subjectTools-
dc.subjectTextbooks-
dc.subjectFrench Teaching-
dc.subjectAudio-Visual Tools-
dc.titleYabancı dil olarak Fransızca öğretiminde yetişkinlere yönelik hazırlanmış ders kitaplarına genel bir bakışen_US
dc.title.alternativeAn overwiev of course books prepared for teaching adults French as a foreign language-
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume9-
dc.identifier.issue47-
dc.identifier.startpage661-
dc.identifier.endpage670-
dc.identifier.doi10.17719/jisr.2016.1412-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept12.05. French Language and Literature-
Appears in Collections:Fen-Edebiyat Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Makale Sosyal Araştırmalar, Yetişkinler 2016.pdf675.95 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

116
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

120
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.