Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/52311
Title: Ortak başvuru metnine göre küçük yaş grupları (4-11 yaş) Fransızca öğretimi ders araç-gereçleri
Other Titles: French teaching methods and repertory for children between 4-11 ages according to the common european framework of reference for languages
Authors: Kuşçu, Ertan
Keywords: Araç-Gereç
Ders Kitabı
Fransızca Öğretimi
Görsel ve İşitsel Araçlar
Tools
Textbooks
French Teaching
Audio-Visual Tools
Abstract: Eğitim-öğretim süreçlerinin hedeflenen düzeyde gerçekleştirilebilmesi için görsel ve işitsel araç-gereçlere ihtiyaç vardır. En yaygın ve en bilinen öğretim araç-gereçleri, ders kitaplarıdır. Geçmişten günümüze her dönem yabancı dil öğretiminin gerçekleştirilmesinde, kalıcı olmasında ve öğrenme ortamının sağlıklı bir biçimde oluşturulmasında ders kitaplarının yeri oldukça büyüktür. Dil öğretimi ders kitapları, öğretmen ve öğrencinin her zaman başvuru kaynağıdır. Bu nedenle, yabancı dil ders kitapları modern yaklaşımlar çerçevesinde özenli bir biçimde hazırlanması gereken araç-gereçlerin başında gelir. Günümüzde yabancı dil öğretimi ders kitapları, Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni ölçütlerine ve öğrenci ilgi, ihtiyaç ve gelişim düzeylerine göre oluşturulmaktadır. İçerik albenili, renkli ve bol görselli biçimde tasarlanmalıdır. Çünkü dil öğretim süreçlerinin büyük bir bölümü ders kitapları yardımıyla gerçekleştirilir. Ayrıca kültürel öğelerin dizimi, dillerin yapısal özellikleri ve sesletimleri gibi birçok özellikleri içeriğinde barındırması nedeniyle özenlice hazırlanmalı ve öğrenciye sunulmasıdır. Bu çalışmada, Ortak Başvuru Metni dil düzeylerine (A1-A2) ve küçük yaş gruplarına yönelik hazırlanmış Fransızca öğretimi ders kitapları yüzeysel olarak tanıtılmış ve bu kitapların içeriksel özelliklerine değinilmiştir.
In order to teach and learn a foreign language, audio and visual tools are needed. This is because teaching tools and materials have important functions for the students to reach their targets. The most common teaching tools and materials are textbooks. Textbooks have always had an enormous effect on the processes of learning as well as teaching a language in a well-defined educational environment. Textbooks have also made it possible to make the learning process firmly established. Textbooks on foreign language teaching have always been a source of reference. Therefore, textbooks have to be attentively and carefully prepared. Nowadays, textbooks on foreign language teaching have to be formatted, especially with their use of color, their educational, visual, cultural, linguistic and communicative contents adjusted according to the Common European Framework of Reference for Languages criteria and levels of student development. At the same time, textbooks are also important because they are reference books on language teaching and the continuous references for the students. This study covers the general characteristics of textbooks prepared according to the language levels of the Common Reference and according to the younger age groups.
URI: https://hdl.handle.net/11499/52311
Appears in Collections:Fen-Edebiyat Fakültesi Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Makale Sosyal Araştırmalar, Küçük Yaş 2016.pdf4.68 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

36
checked on May 27, 2024

Download(s)

94
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.