Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/52312
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kuşçu, Ertan | en_US |
dc.date.accessioned | 2023-08-31T12:32:20Z | - |
dc.date.available | 2023-08-31T12:32:20Z | - |
dc.date.issued | 2016 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/52312 | - |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to investigate the reasons of French second foreign language learning anxiety levels of high school students. The sample of the study consisted of four hundred fifty six students from two high schools in Denizli province in 2015–2016 academic year. In this work, it has investigated that whether learners’ parents’ education and occupation, sex, class and theirs success levels, and investigated the effects on the level of foreign language anxiety. Results revealed that learners’ anxiety levels were not affected by the mentioned factors. However, it was found that in some of the students, anxiety level was high, the students’ success was low. It was identified that secondary school students’ anxiety level influenced those learners’ academic performance. | - |
dc.description.abstract | Bu çalışma, 2015-2016 eğitim-öğretim yılı, Denizli’deki Anadolu liselerinde Fransızca’yı ikinci yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yabancı dil öğrenme kaygılarına neden olan unsurları belirlemeyi amaçlamıştır. Çalışmanın örneklemini, iki lisede öğrenim gören toplam dört yüz elli altı (456) öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmaya katılan öğrencilerin cinsiyetleri, öğrenim gördükleri sınıf düzeyleri, anne-baba eğitim durumları ve meslekleri gibi değişkenlerin yabancı dil öğrenme kaygı düzeylerine etkisi araştırılmıştır. Verilerin analizinden sonra bu değişkenlerin ikinci yabancı dil kaygı düzeylerini önemli bir ölçüde etkilenmediği sonucuna varılmıştır. Ancak bazı öğrencilerin kaygı düzeylerinin yüksek olması, başarı düzeylerini düşürdüğü görülmüştür. Orta ve az düzeyde kaygının öğrencilerin öğrenmelerine olumlu bir etkisi olduğu ortaya konulmuştur. Sonuç olarak, alanyazında da görüldüğü gibi kaygının görülme düzeylerine göre yabancı dil öğrenimi/öğretimi üzerine iki yönlü etkileri olduğu gözlemlenmiştir. | - |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | International Journal of Languages’ Education and Teaching | - |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Foreign language anxiety | - |
dc.subject | second foreign language | - |
dc.subject | high school | - |
dc.subject | language teaching | - |
dc.subject | Yabancı dil kaygısı | - |
dc.subject | ikinci yabancı dil | - |
dc.subject | ortaöğretim | - |
dc.subject | Fransızca öğretimi | - |
dc.title | Lise öğrencilerinin ikinci yabancı dil Fransızca öğrenimlerini etkileyen yabancı dil kaygısı Denizli örneği | en_US |
dc.title.alternative | The anxiety of learning a foreign language that influences high school students in learning French as the second foreign language “the sample of Deni̇zli̇” | - |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 4 | - |
dc.identifier.issue | 2 | - |
dc.identifier.startpage | 59 | - |
dc.identifier.endpage | 73 | - |
dc.identifier.doi | 10.18298/ijlet.594 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 12.05. French Language and Literature | - |
Appears in Collections: | Fen-Edebiyat Fakültesi Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Makale İJLET Kaygı 2016.pdf | 2.9 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
62
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
50
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.