Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/52312
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKuşçu, Ertanen_US
dc.date.accessioned2023-08-31T12:32:20Z-
dc.date.available2023-08-31T12:32:20Z-
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/52312-
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the reasons of French second foreign language learning anxiety levels of high school students. The sample of the study consisted of four hundred fifty six students from two high schools in Denizli province in 2015–2016 academic year. In this work, it has investigated that whether learners’ parents’ education and occupation, sex, class and theirs success levels, and investigated the effects on the level of foreign language anxiety. Results revealed that learners’ anxiety levels were not affected by the mentioned factors. However, it was found that in some of the students, anxiety level was high, the students’ success was low. It was identified that secondary school students’ anxiety level influenced those learners’ academic performance.-
dc.description.abstractBu çalışma, 2015-2016 eğitim-öğretim yılı, Denizli’deki Anadolu liselerinde Fransızca’yı ikinci yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yabancı dil öğrenme kaygılarına neden olan unsurları belirlemeyi amaçlamıştır. Çalışmanın örneklemini, iki lisede öğrenim gören toplam dört yüz elli altı (456) öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmaya katılan öğrencilerin cinsiyetleri, öğrenim gördükleri sınıf düzeyleri, anne-baba eğitim durumları ve meslekleri gibi değişkenlerin yabancı dil öğrenme kaygı düzeylerine etkisi araştırılmıştır. Verilerin analizinden sonra bu değişkenlerin ikinci yabancı dil kaygı düzeylerini önemli bir ölçüde etkilenmediği sonucuna varılmıştır. Ancak bazı öğrencilerin kaygı düzeylerinin yüksek olması, başarı düzeylerini düşürdüğü görülmüştür. Orta ve az düzeyde kaygının öğrencilerin öğrenmelerine olumlu bir etkisi olduğu ortaya konulmuştur. Sonuç olarak, alanyazında da görüldüğü gibi kaygının görülme düzeylerine göre yabancı dil öğrenimi/öğretimi üzerine iki yönlü etkileri olduğu gözlemlenmiştir.-
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofInternational Journal of Languages’ Education and Teaching-
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectForeign language anxiety-
dc.subjectsecond foreign language-
dc.subjecthigh school-
dc.subjectlanguage teaching-
dc.subjectYabancı dil kaygısı-
dc.subjectikinci yabancı dil-
dc.subjectortaöğretim-
dc.subjectFransızca öğretimi-
dc.titleLise öğrencilerinin ikinci yabancı dil Fransızca öğrenimlerini etkileyen yabancı dil kaygısı Denizli örneğien_US
dc.title.alternativeThe anxiety of learning a foreign language that influences high school students in learning French as the second foreign language “the sample of Deni̇zli̇”-
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume4-
dc.identifier.issue2-
dc.identifier.startpage59-
dc.identifier.endpage73-
dc.identifier.doi10.18298/ijlet.594-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept12.05. French Language and Literature-
Appears in Collections:Fen-Edebiyat Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Makale İJLET Kaygı 2016.pdf2.9 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

62
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

50
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.