Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/52426
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKuşçu, Ertanen_US
dc.date.accessioned2023-09-22T06:38:03Z-
dc.date.available2023-09-22T06:38:03Z-
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/52426-
dc.description.abstractHızla gelişen dünyaya ayak uydurabilmenin birçok yolu yordamı vardır. Bilimsel ve teknolojik alanındaki ilerlemeler bunların başında gelir. Günümüzde bir yandan uluslararası alanda ilişkilerinin yoğunluk kazanması, diğer yandan ülkeler arası sınırların kalkması, toplumların yabancı dil eğitimine daha çok önem vermesine neden olmuştur. 21. yy’da yabancı dil bilmek demek yabancı bir dünyayı anlamak, yabancı bir kültürü tanımak demektir. Meşrutiyet döneminde birinci yabancı dil olarak eğitim sistemimize giren Fransızca, 2000’li yıllardan itibaren Avrupa Konseyi Diller için Ortak Başvuru Metni çerçevesinde ortaöğretim kurumlarında ikinci yabancı dil “Salut!” kitaplarıyla öğretilirken 2016 yılında itibaren yerini “Bien Sûr!” kitaplarına bırakmıştır. Öte yandan yabancı dil eğitimi alan yazın deneyimleri ve öğretim süreçlerini her neslin, önceki deneyimlerden de yararlanarak, kendi zamanlarında ortaya çıkan ilgi, ihtiyaç ve isteklere göre biçimlendirdiği bilinmektedir. Bunu gerçekleştirmede en önemli hedef, içinde yaşanılan toplumu daha çağdaş bir düzeye çıkarmak ve toplum için ülküsel olan eğitim hedeflerine ulaşmaktır. Ortaöğretim “Bien Sûr! 1-4” kitapları Fransızcayı, Ortak Başvuru Metni keşif düzeylerine (A 1, A 1.1, A 2, A 2.1) göre yılda ortalama 72 saat, toplamda 288 ders saatinde (okul türüne göre saatler değişebilir) öğretmeyi amaçlamaktadır. İçeriğin öğrenci odaklı hazırlandığı, ağırlıklı olarak seçmeli yöntemin benimsendiği ve iletişim becerilerini ön plana çıkarıldığı görülmektedir. Bireysel farklılıkların da dikkate alındığı kitaplarda rengârenk sayfalar, bol bol görseller, ses kayıtlarıyla desteklenmiş güncel yaşamdan okuma parçaları öğrencilere eğlenceli, albenili ve keyifli bir öğrenme ortamı sunmaktadır. Dilsel içeriğe eşlik eden teknolojik desteklerle öğrenmenin daha somut ve daha kalıcı bir biçimde gerçekleşmesi tasarlanmıştır. Sonuç olarak, öğretim süreci sonunda öğrencilerden temel düzeyde Fransızca iletişim kurmaları, eşik (B 1, B 2) ve ileri düzey (C 1, C 2) Fransızcaya yönelik bilgi, beceri ve tutumlar geliştirmeleri beklenir.-
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartof8. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi-
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİkinci yabancı dil-
dc.subjectBien Sûr!-
dc.subjectders kitabı-
dc.subjectFransızca-
dc.titleOrtaöğretim ikinci yabancı dil Fransızca öğretimi ve “bien sûr” ders kitaplarında eğitsel içeriken_US
dc.typeConference Paper Not in Proceedingsen_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeConference Paper Not in Proceedings-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept12.05. French Language and Literature-
Appears in Collections:Fen-Edebiyat Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sempozyum Ulead Manisa Özet.pdf5.66 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

72
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

56
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.