Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/52440
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEmel Sarıtaş-
dc.contributor.authorDağlıoğlu, Gülizen_US
dc.date.accessioned2023-09-22T13:59:17Z-
dc.date.available2023-09-22T13:59:17Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/52440-
dc.description.abstractSınıf öğretmenlerinin bilişim teknolojileri ve internet kullanımı özyeterlik algıları ve bu algılarının kişisel özelliklere göre değişip/değişmediğinin araştırıldığı bu araştırma tarama modeli nicel bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemini Denizli ili Merkezefendi ilçesinde yer alan ilkokullarda çalışan 308 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Sınıf Öğretmenleri İçin Bilgisayar ve İnternet Kullanımı Özyeterlilik Algısı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma bulgularının analizinde verilerin normal dağılım göstermesinden dolayı t testi ve Anova testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin bilişim teknolojileri ve internet kullanımı özyeterlikleri yüksek düzeyde görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin bilişim teknolojileri ve internet kullanımı özyeterlik alt boyutlarına yönelik algılarının cinsiyet ve kariyer durumuna göre farklılık göstermediğini ancak yaş, okuttuğu sınıf, kıdem, medeni durum, teknoloji kullanım düzeyi ve öğrenim düzeyine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin bilişim teknolojileri ve internet kullanımı özyeterlik algıları yaşa göre bilgisayar becerileri özyeterlilik algılarının, internet kullanımı özyeterlilik algılarının ve genel özyeterlik algılarının 28-35 yaş öğretmenleri lehine yüksek çıkmıştır. Okuttuğu sınıf seviyesine göre bilgisayar becerileri, internet kullanımı ve genel özyeterlik algıları 3 ve 4. Sınıfları okutan öğretmenler lehine yüksek olduğu görülürken kıdeme göre bütün boyutlarda ve genel yeterliklerinin kıdemi az olan öğretmenler lehine yüksek olduğu tespit edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin bilgisayar becerileri ve genel yeterliklerinin medeni duruma göre bekarlar lehine yüksek olduğu görülürken teknoloji kullanımı düşük olanlar aleyhine düşük çıkmıştır. Öğrenim düzeyine göre lisansüstü mezunu olan öğretmenlerin lehine daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilişimen_US
dc.subjectinterneten_US
dc.subjectözyeterliken_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectilkokulen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin bilişim teknolojileri ve internet kullanımı özyeterlik algılarıen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
dc.description.startpage1en_US
dc.description.endpage50en_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GÜLİZ DAĞLIOĞLU.pdf1.19 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

324
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

300
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.