Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/52457
Title: İlkokul yabancı dil Fransızca öğretimi ders kitaplarında eğitsel içerik: “arc-en-ciel” örneği
Other Titles: Eductaional content of the french course books as foreign language in the primary school : "Arc-en-ciel"
Authors: Kuşçu, Ertan
Aslan, Erdinç
Keywords: Ders kitabı
araç-gereç
materyal
görsel
Arc-En-Ciel
Textbook
course book
tools
material
images
Abstract: Öğretimde öğrencilere davranış kazandırmayı amaçlayan ve onların öğrenmelerine katkı sağlayan her şey (sözcük kartları, filmler, kitaplar, flaş kartlar, fötr tabloları, tablolar, şemalar, etkinlikler, kitaplar, haritalar, bilgisayarlar vb.) birer eğitim materyalidir. Bu materyallerden en yaygın biçimde kullanılanları, ders kitaplarıdır ve her daim öğrencilerin başvuru kaynağıdır. Alan yazında okul kitabı olarak da bilinen ders kitaplarının sayısız yararı vardır. Ders kitapları, müfredat programlarında belirlenen amaçların etkinlikler aracılığıyla nasıl öğretilmesi gerektiğini gösterir, ders kitapları öğrencilerin akademik bilgi ve becerilerini arttırır, yeteneklerini geliştirir, ders kitapları dünyadaki gelişmeleri daha iyi anlamaya ve karşılaşılan sorunların üstesinden gelebilmek için çözüm bulmaya yardımcı olur. Öte yandan ülkemizde batılı anlamda öğretimi yapılan ilk yabancı dil Fransızcadır ve Fransızca ders kitapları, 70’li yıllardan bu yana daha sistemli bir biçimde hazırlanmaktadır. Günümüzde ortaöğretim kurumlarında ikinci yabancı dil olarak okutulmakta olan Fransızca, 2016-2017 öğretim yılından itibaren “Bien Sur” kitaplarıyla öğrencilere öğretilmektedir. Buna karşın Fransızca şimdilik birinci yabancı dil olarak okutulmamaktadır fakat Milli Eğitim Bakanlığı 2017-2018 öğretim yılında ilkokul ve ortaokullar için “Arc-En-Ciel “ kitapları hazırlamıştır. “Arc-En-Ciel” kitapları önceki yöntem kitaplarına göre kıyaslandığında öğrencilerin öğrendiklerini güncel yaşamla ilişkilendirebilmeleri için daha ilgi çekici, daha zengin ve daha sürükleyici görseller ve eğlenceli etkinliklerle donatılmıştır. Bu çalışmada öncelikle, kavramsal çerçeveyi oluşturan sözcükler tanımlanarak birbirleri arasındaki ilişki açıklanmıştır. Sonra, Avrupa Konseyi Diller İçin Ortak Başvuru Metni giriş düzeyine göre hazırlanan “Arc-En-Ciel” ders kitaplarının temel özellikleri nitel araştırma yöntemleriyle incelenmiş, her bir kitaptan seçilen etkinlikler ve görseller tematik analiz yöntemleriyle yorumlanmıştır.
Everything that contributes to the learning of the students in their teaching process as word cards, books, flash cards, leaf tables, tables, schemas, activities, books, maps, etc. are all educational materials. The most widely used form of this material is textbooks and they are a reference source for students. There are countless benefits of textbooks, also known as school books. Textbooks show how curriculum objectives should be taught through activities, textbooks increase the academic knowledge and skills of students, develop their skills, textbooks help to better understand the developments in the world, and find solutions to overcome problems. On the other hand, the first foreign language to be taught western in our country is the French language and French textbooks have been prepared more systematically since the 70's. French, which is now being taught as a second foreign language in secondary education institutions, is being taught to students with "Bien Sur" books starting from 2016-2017 academic year. In contrast, French is not currently being taught as the first foreign language, but the Ministry of National Education has prepared "Arc-En-Ciel" books for elementary and secondary schools in the 2017-2018 school year. The "Arc-En-Ciel" books are equipped with more interesting, richer and more immersive visuals and fun events so that students can relate what they learn to their current life when compared to previous method books. In this study, firstly, the words forming the conceptual framework are defined and the relations between each other are explained. Then, the basic features of the "Arc-En-Ciel" textbooks prepared according to the entry level of the Common European Framework of Reference for Languages were examined by means of qualitative research methods, and each book selected activities and images were interpreted by thematic analysis methods.
URI: https://hdl.handle.net/11499/52457
ISBN: 978-605-2132-62-3
Appears in Collections:Fen-Edebiyat Fakültesi Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
.Sempozyum Alanya 2018.pdf3.86 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

80
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

50
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.