Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/52459
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Aslan, Erdinç | en_US |
dc.contributor.author | Kuşçu, Ertan | en_US |
dc.date.accessioned | 2023-09-26T08:22:27Z | - |
dc.date.available | 2023-09-26T08:22:27Z | - |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-605-84052-5-7 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/52459 | - |
dc.description.abstract | Dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerileri, dil öğretiminin bireylere kazandırmayı hedeflediği temel becerilerdir. Bu becerilerin öğretiminde geçmişten günümüze kadar farklı yöntem ve teknikler kullanılmıştır. Bu yöntem ve tekniklerin uygulanmasında birçok farklı araç ve gereçten yararlanılmış, teknolojinin sunduğu imkânlara başvurulmuştur. Son yıllarda gelişen teknoloji ile birlikte özellikle bilgisayarlar, tabletler ve akıllı telefonlar, öğretim ortamlarına büyük bir zenginlik ve çeşitlilik kazandırarak dil öğretimi açısından vazgeçilmez başvuru kaynağı haline gelmişlerdir. Bu çalışmada yeni teknolojilerin temel dil becerilerinin öğretimi için sunduğu olanakların neler olduğu ve bu teknolojilerin bu alana hangi katkıları yapabileceği konusu ele alınmaktadır. Buradan elde edilen bilgilerle hem yeni teknolojilerden dil becerilerinin öğretiminde daha etkin bir şekilde yararlanılmasına hem de geleceğin öğretmen adaylarının daha donanımlı ve daha nitelikli yetiştirilmesine katkı sağlanması amaçlanmaktadır. | - |
dc.description.abstract | Listening, speaking, reading and writing skills are the basic skills that language teaching aims to have students acquire. Different methods and techniques have been used to teach these skills from the past to the present. Many different tools and devices have been utilized in the application of these methods and techniques, and the opportunities provided by technology have been applied. In recent years with the advent of technology, computers, tablets and smart phones have particularly become an indispensable source of language teaching, bringing enormous wealth and diversity to teaching environments. This study examines the possibilities offered by new technologies for teaching basic language skills and what contributions these technologies can make to this field. It is aimed to make use of the information obtained from this new technology more effectively in the teaching of language skills as well as contributing to the training of future prospective teachers more equipped and more qualified. | - |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | 4th Language, Culture and Literature Symposium | - |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yeni Teknolojiler | - |
dc.subject | Dil Öğretimi | - |
dc.subject | Dil Becerileri | - |
dc.subject | Bilgisayar | - |
dc.subject | Akıllı Telefon | - |
dc.subject | New Technologies | - |
dc.subject | Language Teaching | - |
dc.subject | Language Skills | - |
dc.subject | Computer | - |
dc.subject | Smart Phone | - |
dc.title | Yeni teknolojilerin dil becerilerinin öğretimine yansımaları | en_US |
dc.title.alternative | Reflections of new technologies on the teaching of language skills | - |
dc.type | Conference Paper | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Konferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Conference Paper | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 12.05. French Language and Literature | - |
Appears in Collections: | Fen-Edebiyat Fakültesi Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
.Sempozyum Antalya 2018.pdf | 1.43 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
70
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
52
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.