Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/52479
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSüral, Serhat-
dc.contributor.authorUz, Refiken_US
dc.date.accessioned2023-09-27T13:37:40Z-
dc.date.available2023-09-27T13:37:40Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/52479-
dc.description.abstractOkul yöneticileri ve öğretmenlerin teknoloji liderliğine ilişkin algıları bu araştırmanın konusu olmuştur. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2022–2023 eğitim-öğretim yılı Denizli ili merkez ilçelerinde çalışan okul yöneticileri ve öğretmenler arasından “Seçkisiz örnekleme” yöntemiyle 307 kişiden veri toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgiler” ve “Teknolojik Liderlik Ölçeği” olarak iki bölümden oluşmaktadır. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin teknolojik liderlik düzeyleri bütün maddelerde “Orta” düzeydedir. Teknolojik liderlik alt boyutları ve genel düzeylerinin de yine orta düzeyde olduğu görülmüştür. Alt boyutlar içinde en yüksek ortalama “Sosyal, yasal ve Etik konular” boyutunda iken bunu “Destek hizmetler ve yönetim”, “Öğrenme ve Öğretim”, “Ölçme ve değerlendirme” izlemiştir. En düşük ortalama “Liderlik ve Vizyon” boyutunda olmuştur. Genel teknolojik liderlikleri ise “Orta” seviyededir. Yönetici ve öğretmenlerin teknolojik liderlik olarak sosyal yasal ve etik konuları daha çok öncelediklerini görülürken Liderlik ve vizyon boyutunun diğer boyutlardan daha düşük olduğunu tespit edilmiştir. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin teknoloji liderliğine ilişkin algıları kişisel değişkenlerden cinsiyet, görev, yaş, öğrenim düzeyi, BİT kullanım düzeyi ve kullandıkları sosyal ağ sayısına göre farklılık görülmüştür. Cinsiyete göre Liderlik ve Vizyon boyutunda erkeklerin kadınlara göre daha yüksek düzeyde liderlik ve vizyon algısına sahip oldukları saptanmıştır. Görevlerine göre bütün boyutlarda ve genel olarak öğretmenlerle yöneticilerin teknolojik liderlik algıları yöneticiler lehine yüksek ölçülmüştür. Yaşlarına göre liderlik ve vizyon boyutuyla genel teknoloji liderliği algılarının 41-50 yaşlardakilerle 51 yaş ve üstündekiler arasında ve 51 ve üzeri yaş lehine teknolojik liderlik algıları yüksek çıkmıştır. Öğrenim düzeylerine göre lisansüstü mezunu olanların lisans mezunlarına göre daha yüksek düzeyde teknolojik liderlik algılarına sahip oldukları saptanmıştır. Bütün boyutlarda ve genel olarak BİT kullanım düzeyi iyi olanlar lehine fark vardır ve iyi düzeyde BİT kullananların ortalamaları diğerlerinden yüksektir. Boyutların tamamında ve genel olarak sosyal ağ sayısı 3, 5 ve 6 ve üstünde sosyal ağ kullananlar lehine fark vardır ve daha fazla sosyal ağ kullananların ortalamaları diğerlerinden yüksek ölçülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLiderliken_US
dc.subjectteknolojien_US
dc.subjectBİTen_US
dc.subjectiletişimen_US
dc.subjectliderliken_US
dc.subjectvizyonen_US
dc.titleOkul yöneticileri ve öğretmenlerin teknoloji liderliğine ilişkin algılarıen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
dc.description.startpage1en_US
dc.description.endpage58en_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeReport-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Refik UZ Projem.pdf2.81 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.