Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/52485
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSerinkan, Celaleddinen_US
dc.contributor.authorAbalı, Sibelen_US
dc.date.accessioned2023-09-28T13:30:01Z-
dc.date.available2023-09-28T13:30:01Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/52485-
dc.description.abstractHer yeni günle birlikte birçok değişime uyanan Z Kuşağı bireyleri bu hızı yakalayarak diğer kuşaklarla en büyük farkının bu değişimin bir parçası olduğunu kariyer planı yaparken de ortaya koymaktadır. Küreselleşme ve teknolojik gelişmeler bireylerin ve örgütlerin kariyer yaklaşımlarında köklü farklılıklar meydana getirmektedir. Z kuşağı bireylerinin iş yaşamında yerini almaya başlamasıyla birlikte çalışma hayatında esneklik, dijitalleşme, rekabet, profesyonelleşme gibi konularda da değişiklikler gözlenmektedir. Literatüre bakıldığında Z Kuşağı bireylerinin kariyer yaklaşımları üzerine yapılmış çalışmaların çok az sayıda olduğu görülmektedir. Bu çalışmada Z Kuşağının kariyer planı üzerinde durulmakta, temel kuşaklar ve Z Kuşağı kavramsal olarak açıklanmaktadır. Lise eğitimi devam eden Z Kuşağı bireylerinin demografik bilgileri analiz edilerek güncel kariyer yaklaşımları incelenmektedir. “2005-2009” doğumlu 130 lise öğrencisinin anket verileri analiz edilerek değerlendirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda Kariyer beklentisinin evlilik-aile boyutunda, cinsiyet ve anne mesleğine; din-toplum boyutunda ise cinsiyet anne eğitim durumuna göre farklılık gösterdiğini ortaya koymuştur.en_US
dc.description.abstractIndividuals of Generation Z, who wake up to many changes with each new day, catch this speed and reveal that their biggest difference with other generations is a part of this change while making their career plans. Globalization and technological developments create radical differences in the career approaches of individuals and organizations. With the beginning of generation Z individuals to take their place in business life, changes are observed in business life such as flexibility, digitalization, competition and professionalization. When we look at the literature, it is seen that there are very few studies on the career approaches of Generation Z individuals. In this study, the career plan of Generation Z is emphasized, and the basic generations and Generation Z are explained conceptually. Current career approaches are examined by analyzing the demographic information of Generation Z individuals who continue their high school education. The survey data of 130 high school students born in 2005-2009 were analyzed and evaluated. As a result of the analysis, career expectation in terms of marriage-family, gender and mother's profession; in the religion-society dimension, it was revealed that gender differs according to the education level of the mother.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZ Kuşağıen_US
dc.subjectKariyeren_US
dc.subjectKariyer Planıen_US
dc.subjectLise Öğrencilerien_US
dc.subjectGeneration Zen_US
dc.subjectCareeren_US
dc.subjectCareer Planen_US
dc.subjectHigh School Studentsen_US
dc.titleZ kuşağı ve kariyer planlamaen_US
dc.title.alternativeZ generation and career planningen_US
dc.typeReporten_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Arkeoloji Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
dc.description.startpage1en_US
dc.description.endpage96en_US
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sibel abalı tez.pdf1.36 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

782
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

1,376
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.