Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/52488
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKuşçu, Ertanen_US
dc.date.accessioned2023-09-29T06:21:03Z-
dc.date.available2023-09-29T06:21:03Z-
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/52488-
dc.description.abstract20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren gözlemlenen teknolojik ve kültürel gelişmeler her alanı etkilediği gibi, eğitim-öğretim süreçlerini de önemli ölçüde etkilemiştir. Yabancı dil eğitim süreçleri de bu gelişmelerden epeyce etkilenmiştir. Özellikle teknoloji sayesinde, yabancı dil öğretiminin önünde engel gibi görünen birçok durum ortadan kalkmış ve bu alanda ilerleme kaydetmek oldukça kolay ve hızlı bir hale gelmiştir. Kitlesel ve bireysel anlamda öğrenenlerin dil öğrenme süreçlerine katkı sağlayan en önemli araç-gereç ders kitaplarıdır. Fakat bu durum günümüzde biraz daha dönüşüm geçirmiş, bireylerin yaşamlarının bir parçası haline gelen ve her daim ellerinden düşürmedikleri mobil (telefon, tablet, bilgisayar, vb.) araçlar dil öğretiminde sıklıkla kullanılmaya başlanmıştır. İnternet donanımlı bu araçlar, iletişim kurma görevleri dışında, son dönemdeki akıllı halleriyle ve içlerine yüklenen bazı uygulamalarla oturduğumuz yerden aklımıza gelen gelmeyen birçok işimizi kolayca yapabilmemize olanak sağlar niteliktedirler. Bu araçların katkı sağladığı alanlardan biri de, dil öğretimidir. Öte yandan Fransızca, İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra ülkemizde popülerliğini yitirmiş ve bu durum, Fransızca ders araç-gereçleri hazırlama ve geliştirme süreçlerini olumsuz yönde etkilemiştir. Zira 1970’li yıllarda bu alana kazandırılan ders kitapları, 2000’li yıllara kadar okutulmuştur. Buna karşın, her ne kadar Fransızca ülkemizde az tercih edilen bir dil olsa bile, dünya çapında oldukça popüler bir dildir. Fransızcanın bu durumu, Apple ve Google gibi şirketlerin market uygulamalarında açık bir biçimde görülmektedir. Bu şirketlerin uygulama marketlerinde, ücretliücretsiz, milyarlarca kişi tarafından kullanılan binlerce Fransızca öğreten uygulama mevcuttur. Böylece hayatımızın her alanına giren internet, mobil araçlar ve bu uygulamalar sayesinde bilgiye daha hızlı, daha kolay ve daha ekonomik bir biçimde ulaşmak mümkündür. Bu çalışmada, android işletim sistemince desteklenen kuramlar çerçevesinde hazırlanmış ücretsiz ve popüler birkaç uygulamanın (Memrise, Busuu, Babbel, vb.) eğitici gözüyle değerlendirilmesine yer verilmiştir. Sonuç olarak, bu çalışmada öğrenenlerin her zaman ve her yerde daha eğlenceli, daha zevkli, daha bilinçli, daha albenili ve daha kalıcı bir biçimde Fransızca öğrenebilmeleri konusunda rehberlik yapılmaya çalışılmıştır.-
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofIII. Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu-
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFransızca Öğretimi-
dc.subjectAndroid İşletim Sistemi-
dc.subjectMobil Araçlar-
dc.subjectMobil Uygulamalar-
dc.subjectYabancı Dil-
dc.titleYabancı dı̇l Fransızca öğretı̇mı̇nde yardımcı kaynak olarak mobı̇l desteklı̇ uygulamalaren_US
dc.typeConference Paper Not in Proceedingsen_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeConference Paper Not in Proceedings-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept12.05. French Language and Literature-
Appears in Collections:Fen-Edebiyat Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2019 Sempozyum Mobil Uygulamalar.pdf3.1 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

92
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

86
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.