Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/52492
Title: Mobil destekli uygulamalarla ikinci yabancı dil olarak Fransızca öğretimi: u-dictionary uygulaması
Other Titles: French teaching as a second foreign language with mobile applications: u-dictionary app
Authors: Kuşçu, Ertan
Demirkan, Deniz
Keywords: Dil öğrenimi
ikinci yabancı dil Fransızca
mobil öğrenme
mobil uygulamalar
Language learning
second foreign language French
mobile learning
mobile applications
Abstract: Küresel ölçekte tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgını, tüm ülkelerin eğitim-öğretim düzenlerini önemli ölçüde etkilemiş ve bu süreçte bilgisayar, mobil cihazlar ve internet gibi teknolojik öğelerin eğitim-öğretim süreçlerinde daha fazla yaygınlaşmasına neden olmuştur. Bu durum öğrencilerin tek bir dokunuşla öğrenmek istedikleri konuları çevrimiçi ve çevrimdışı uygulamalarla oldukça hızlı ve kolay bir biçimde erişebilmelerine imkân tanımıştır. Diğer taraftan kaynak taramasında Bilgisayar Destekli Dil Öğreniminin (BDDÖ) 1950’li yıllarda; Mobil Destekli Dil Öğreniminin de (MODDÖ) 1980’li yıllardan itibaren alanyazında yer edinmeye başladığı da gözlemlenmektedir. Ayrıca genel ölçekli bir kaynak taramasında, uluslararası boyutta BDDÖ ve MODDÖ’nün çeşitli yönlerine değinen birçok çalışmanın yapıldığı, ülkemizde ise bu alanlarda yapılan çalışmaların oldukça az olduğu görülmüştür. İçinde bulunduğumuz küresel salgın sürecinde, uzaktan öğretimle sürdürülen çevrimiçi dil derslerinin, mobil cihazlara yüklenen uygulamalarla desteklenmesi düşüncesi daha da önem kazanmış, her zaman ve her yerde öğrenme daha fazla yaygınlaşmaya başlamıştır. Böylece bilgisayar ya da taşınabilir cihaz kullanıcıları gereksinimleri olan yabancı dil öğretimi uygulamalarını, Google Play ve Apple App Store uygulama mağazalarından kolaylıkla indirip öğrenme isteklerini girebilmektedirler. Bu bağlamda uygulama marketlerinden en çok indirilen yabancı dil öğretim uygulamaları şöyledir: U-Dictionary, Duolingo, Quizlet, Liulishuo, Babbel, Busuu, Mondly. Bu çalışmada Google Play verilerine göre en çok indirilen U-Dictionary uygulamasının ikinci yabancı dil olarak Fransızca öğretim süreçlerine katkısı ele alınmıştır. Uygulama, 2016 yılının en iyi yabancı dil öğrenme uygulaması ödülünü almıştır, salgın öncesi Eylül 2019 itibariyle 4,8 milyon defa indirildiği, Şubat 2021 itibariyle bu sayının 100 milyonu aştığı görülmüştür. Buna göre Fransızcayı ikinci yabancı dil olarak öğrenmek isteyen öğrenenler, birçok dili öğreten U-Dictionary uygulamasını ana hatlarıyla tanıyıp uygulamanın içeriğini ve organizasyonunu, öğrenme süreçlerine sağlayacağı katkıyı görerek uygulama hakkında bilgi edinebilecekler ve öğrenme süreçlerini yönlendirebileceklerdir. Sonuç olarak, alanyazın çalışmalarında mobil uygulamaların etkileşimli öğrenmeyi desteklediği, geleneksel yöntemlerle teknolojiyi birleştirerek bütüncül bir öğrenme ortamı oluşturduğu, her daim öğrenme imkânı sağladığı bilinmektedir. Bu durumun yabancı dil öğretimi içinde benzer bir biçimde gerçekleştiği bilinmektedir. Üstelik dil öğretiminde klasik yöntemlerle teknolojik unsurları iç içe kullanmak öğrenme süreçlerine olumlu katkı sağlar ve dijital çağda böyle bir öğrenmeyi destekler.
The Covid-19 epidemic, which has affected the whole world on a global scale, has significantly affected the education and training systems of all countries, and in this process, technological elements such as computers, mobile devices and the internet have entered a period in which they become more widespread. Thus, students can access the subjects they want to learn with a single touch with online and offline applications very quickly and easily. On the other hand, in the literature review, Computer Assisted Language Learning (CALL) in the 1950s; It is seen that Mobile Assisted Language Learning (MALL) has started to gain a place since the 1980s. Similarly, despite the abundance of studies addressing various aspects of CALL and MALL in a universal literature review, the number of studies in these areas in our country is quite low. During this global epidemic period, online foreign language lessons with distance education started to be supported by applications installed on mobile devices, and the way for learning anytime and anywhere has been opened. In this context, computer or portable device users can easily download mobile foreign language teaching applications from Google Play and Apple App Store application stores. Thus, the most downloaded foreign language teaching applications from these application markets are as follows: U-Dictionary, Duolingo, Quizlet, Liulishuo, Babbel, Busuu, Mondly. In this study, the contribution of the U-Dictionary application, which was downloaded the most according to Google Play data, to the teaching processes of French as a second foreign language was discussed. The application received the award for the best foreign language learning application of 2016, it has been downloaded 4.8 million times as of September 2019 before the epidemic, and this number has exceeded 100 million as of February 2021. Accordingly, learners who want to learn French as a second foreign language will be able to learn about the application and direct their learning processes by recognizing the U-Dictionary application, which teaches many languages, by seeing the content and organization of the application and its contribution to the learning processes.As a result, it is known that mobile applications support interactive learning, create a holistic learning environment by combining traditional methods with technology, and provide learning opportunities all the time. It is known that this situation occurs in a similar way in foreign language teaching. Moreover, using classical methods and technological elements together in language teaching contributes positively to learning processes and supports such learning in the digital age.
URI: https://hdl.handle.net/11499/52492
ISBN: 9786057461667
Appears in Collections:Fen-Edebiyat Fakültesi Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2021 Iğdır Üni. İksad U-Dictionary.pdf2.54 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

132
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

46
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.