Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/52618
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTanrıöğen, Zeynep Meralen_US
dc.contributor.authorBatmaz, Oktayen_US
dc.date.accessioned2023-10-13T06:21:21Z-
dc.date.available2023-10-13T06:21:21Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/52618-
dc.description.abstractDeğerlerin öğrencilerimize kazandırılmasında, büyük görev üstlenen okullarımız etkin rol oynamaktadır. Eğitim kurumlarının en temel görevi değerleri benimsemiş çalışkan ve akademik anlamda güçlü bireyler yetiştirmektir.Değerler, toplumda yaşam biçimini oluşturun yegane miheng taşlarıdır.Özel eğitim kurumları; öğrencilerin saygılı olma küçüklere sevgili olma adaletli olma hoşgörülü olma ve insani değerleri eğitim programları içerisine alarak bunları öğrencilere kazandırma yolun da plan ve program dahilin de çalışmalar yapması önem arz etmektedir.Değerlerin okullarımızda öğrenciler ile uygulanması onları topluma hazırlamaktadır. Değerleri öğrencilere kazandırmada, etkili bir eğitim sürecinin oluşturulması için, öğretmenin sahip olduğu değerler ve bu değerleri aktarabilme becerisi ve iletişim önem arz eder. Bu çalışma, özel öğretim kurumlarında görev hali hazırda devam eden öğretmen, öğrenci, yönetici ve veliler’in öğretmenin sahip olması gereken değerlere ilişkin düşüncelerini ortaya çıkarmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Denizli il merkezindeki 1özel öğretim kurumun da görev yapan1 okul yöneticisi,1 öğretmen,10 öğrenci (10, 11.sınıf) ve 10 velinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Verileri toplamak için her bir grup için 4 ayrı görüşme formu ve her grup için açık ayrı 4 soru kalıbı belirlenmiştir.Nitel araştırma yöneti ile açık uçlu sorular sorularak oluşturulmuştur.Analize göre, yöneticilerin düşüncelerinde 4 temel bulguya ulaşılmıştır.Yöneticilerin sonuçlarında öğretmenin sahip olması gereken değerler hoşgörülü, sağduyulu,empati kurabilme ve fedakar olması ortaya konmuştur.Öğretmenlerin, düşünceleri doğrultusunda öğretmende olması gereken en önemli “değer’in öğrencilere yol gösterici olma rehberlik yapabilme, en gereksiz gördükleri “değer’i ise Türkçeyi iyi kullanabilme oranı tespit edilmiştir.Öğrencilerin düşüncesinde ise iletişim beceri yüksek olması dikkat çekmektedir.Öğrenci velileri ise öğretmenin akademik açıdan güçlü olması ve bildiklerini aktarabilmesini ortaya koymuşlardır.Bulgular,ilgili yazı nezdinde geliştirilmiştiren_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDeğerleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.titleÖzel öğretim kurumlarında yönetici, öğretmen, öğrenci ve veli gözünde öğretmende olması gereken değerleren_US
dc.typeReporten_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, İslami İlimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
dc.description.startpage1en_US
dc.description.endpage32en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

86
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

104
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.