Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/52955
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFelekoğlu, Elvan-
dc.contributor.authorKöprülüoğlu, Melissa-
dc.contributor.authorSezgin, Nazenin Hande-
dc.contributor.authorNaz, İlknur-
dc.date.accessioned2023-10-27T07:10:42Z-
dc.date.available2023-10-27T07:10:42Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn2528-9918-
dc.identifier.issn2149-0813-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21020/husbfd.1203482-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1192477-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/52955-
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı tıp fakültesinde okuyan öğrencilerin fizyoterapi ve rehabilitasyon hakkındaki farkındalık düzeylerini incelemektir. Gereç ve Yöntem: Kesitsel olarak gerçekleşen bu çalışmaya tıp fakültesinde öğrenim görmekte olan 4., 5. ve 6. sınıf öğrencileri dahil edildi. Çalışmanın ilk bölümünde alanında uzman öğretim elemanları tarafından fizyoterapi ve fizyoterapistin rolleri ile ilgili sorulardan oluşan bir anket formu hazırlandı ve bu anketin kapsam geçerlik çalışması yapıldı. Ardından dört bölümden oluşan anket soruları katılımcılara yöneltildi. Veriler sayı (%) olarak sunuldu. Bulgular: Çalışmaya toplam 212 öğrenci katıldı. Öğrencilerin %83,5’i fizyoterapi hakkında bilgi sahibi olduklarını, %45,8’i fizyoterapiyi üniversite eğitimi sırasında öğrendiğini belirtti. Öğrencilerin %63,2’si fizyoterapi hizmetlerinin maliyeti hakkında bilgi sahibi değildi. Öğrencilerin %80’inden fazlası fizyoterapistlerin ortopedi, sporcu, yaşlı ve çocuk sağlığında çalıştıklarını bilirken, diğer alanlardaki farkındalık yüzdeleri kısmen düşüktü. Fizyoterapistlerin uyguladıkları tedavi yöntemleri ile ilgili olarak ilaç tedavisi dışında tüm uygulamalar hakkındaki bilgi düzeyleri yüksekti. Öğrencilerin büyük çoğunluğu fizyoterapistlerin teşhis koymaları hakkında kararsızken, fizyoterapistlerin sağlık ekibindeki rolünün önemli olduğunu, interdisipliner araştırmalarda yer alabileceğini düşünmekteydi. Sonuç: Bu çalışma sonucunda tıp fakültesinde okuyan öğrencilerin fizyoterapi ile ilgili farkındalıklarının iyi düzeyde olduğu ancak özellikle dünyadaki uygulama alanları ve görev tanımları ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmadıkları görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofHacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTıp Fakültesi Öğrencilerinde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Farkındalığının İncelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage199en_US
dc.identifier.endpage212en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.21020/husbfd.1203482-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1192477en_US
dc.institutionauthor-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Diğer Yayınlar Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (66).pdf726.35 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

86
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

16
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.