Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/546
Title: İmgeleme çalışmasının voleybol branşındaki performans sporcularında beceri gelişimine etkisinin incelenmesi
Other Titles: İnvestigate the effects of imagery practice to skills development for the branch of volleyball players
Authors: Elçi, Gürkan
Advisors: Bülent Ağbuğa
Keywords: İmgeleme Çalışması, Voleybol Tenis Servis, Zihinsel Antrenman
Imagery Practice, Volleyball Tennis Serve, Mental Training.
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Ocak 2014, 51 Sayfa Bu araştırmanın amacı sekiz haftalık imgeleme çalışmasının 15 – 18 yaş aralığında voleybol branşındaki sporcularda beceri gelişimine etkisinin belirlenmesidir. Araştırmaya Bartın ilindeki voleybol branşından 66 sporcu ( yaş=16.27±0.90) katılmıştır. Sporcular dört farklı gruba spor yaşları dikkate alınarak gruplandırılmıştır. 16 sporcu “Kontrol Grubu”, 17 sporcu “İmgeleme Grubu”, 16 sporcu “Uygulama Grubu” ve 17 sporcu ise “İmgeleme & Uygulama Grubu” şeklinde dağılmışlardır. Araştırmacılar tarafından hazırlanan “Voleybol Tenis Servis Gözlem Tablosu” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmanın desenini ön test – son test kontrol grubu deseni oluşturmaktadır. Sporcular sekiz haftalık çalışmaya başlamadan önce tenis servis becerileri videoya çekilerek alanında uzman üç farklı voleybol antrenörüne izletilerek 1 (çok kötü) ile 5 (çok iyi) aralığında puanlaması istenmiştir. Sekiz haftalık çalışma sonucunda son testleri videoya alınarak tekrar aynı antrenörlere izletilmiş ve sporcuların durumları tespit edilmiştir. Gözlem tablosunun toplam puan ortalamaları kullanılarak sporcuların ait oldukları gruplara göre çözümlemelerinde tanımlayıcı istatistiklerden frekans, ortalama ve standart sapma analizleri, vardamsal istatistiklerden ise Tek Yönlü Varyans Analizi ve Tekrarlı Ölçümlerde ANOVA Testleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, sporcuların gruplar arası ve gruplar içindeki ön test ve son test ölçümlerinde anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Grup ayrımına bakılmaksızın sporcuların ön test ve son testlerinde anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Sonuç olarak imgeleme çalışmasının 15 – 18 yaş aralığındaki sporculardaki beceri düzeylerinde gelişme gözlemlendiği fakat diğer uygulamalara göre anlamlı düzeyde etkili olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this study is to, determine the effects of eight weeks imagery practice to skills development for 15 – 18 years Volleyball Players. 66 athletes ( age=16.27±0.90) participated in this survey in Bartın City. Athletes are grouped into four different groups according to their age of sport. Athletes were classified as groups; 16 athletes as “Control Group”, 17 athletes as “Imagery Group”, 16 athletes as “Training Group” and 17 athletes as “Imagery & Training Group”. “The Observation Table of Tennis Serve” prepared by the researchers was used as a data collection tool. The pattern of the study is pre-test – post-test, control group. The athletes, before the starting eight weeks imagery practice, recorded their tennis serve videos. Recordings were watched by 3 different volleyball trainers to score in the range of “1” to “5” points. At the end of the eight weeks period of imagery practice, post-tests were recorded and were watched by the same trainers to score and they determined their skills. Athletes belong to the groups solutions for the total score means of observation tables using descriptive statistics, frequency, mean and standard deviation analysis, inferential statistics, the One-Way Analysis of Variance and The ANOVA of Repeated Measures tests were used. According to research results, athletes of pre-test and post-test measurements weren’t found significant difference between groups and in the groups. The regardless of groups separation was a significant difference pre-test and post-tests of athletes. As a result, practice of imagery practice for the age of between 15-18, development observed but it doesn’t according to the other practice.
URI: https://hdl.handle.net/11499/546
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10044860.pdf1.2 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

484
checked on May 27, 2024

Download(s)

552
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.