Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/55422
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYavuz, Ayşeen_US
dc.date.accessioned2023-11-23T06:38:24Z-
dc.date.available2023-11-23T06:38:24Z-
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/55422-
dc.description.abstractBu çalışmada, medyada Nisa Bebek haberleriyle sunulan ve haber kapsamında karşılaştırılan iki annenin, çerçeveleme kuramı bağlamında haber metinlerinde nasıl yer aldıkları incelenecektir. Annelik toplumda genel geçer kabulünün aksine içgüdüsel değil, toplumsal yapı içerisinde öğrenilmiş kültürel bir davranıştır. Bu davranışın edinilme süreci içerisinde ise biyolojik bir olgu olarak anneliği bünyesinde barındıran kadınlar üzerinde ataerkil sistemin yarattığı baskı, anneliği eril sistemin kalıplarıyla sınırlandırmaya çalışmaktadır. Toplumsallaşma sürecinde kadınlar, annelik davranışlarını toplumsal normlara göre ya da normların karşısında şekillendirdiğinde takdir edilen ya da suçlanan konumlandırmalarla karşı karşıya kalmaktadır. Medya da toplumsallığın inşasında toplumsal cinsiyet kalıplarını ataerkil sistemin stereotiplerine göre aktarmaktadır. İnsanların düşünme yapılarını şekillendiren çerçeveleme kuramı kapsamında, anneliğe dair kalıp yargıların aynı haberin ana akım medyaya ait dört farklı e-gazete tarafından nasıl çerçevelendiği içerik analizi yöntemiyle incelenecektir. Bu bağlamda, aynı haber konusu içerisinde yer alan iki annenin, sürekli yeniden üretilen toplumsal cinsiyet eşitsizliği ile olumlu ve olumsuz sunumlarına örnekler tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, two mothers, who were presented through “Baby Nisa” news in the media, are compared within the scope of the news and how they appear in these texts in the context of framing theory will be examined. Contrary to the common belief in the society, motherhood is not instinctive, but a cultural behavior learned within the social structure. In the process of acquiring this behavior, the pressure created by the patriarchal system on women, who embody motherhood as a biological phenomenon, tries to limit motherhood to the patterns of the masculine system. In the process of socialization, women are either appreciated or blamed according to social norms when they shape their motherhood behaviors accordingly or against the norms. The media also conveys gender patterns in the construction of sociality according to the stereotypes of the patriarchal system. Within the scope of framing theory that shapes people's thinking structures, how the stereotypes about motherhood are framed by mainstream media’s four different e-newspapers will be examined by content analysis method. In this context, examples of gender inequality, and its positive and negative presentations of two mothers in the same news thread have been identified.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAnneliken_US
dc.subjectToplumsal Cinsiyeten_US
dc.subjectAnneliğin Temsilien_US
dc.subjectÇerçeveleme Kuramıen_US
dc.subjectMotherhooden_US
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectRepresentation of Motherhooden_US
dc.subjectFraming Theoen_US
dc.title“Nisa bebek” haberleriyle çerçevelenen ve yeniden üretilen anneliken_US
dc.title.alternativeMotherhood framed and reproduced by news of “baby Nisa”en_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.description.volume1en_US
dc.description.issue2en_US
dc.description.startpage187en_US
dc.description.endpage198en_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept01. Pamukkale University-
Appears in Collections:İletişim Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
_.pdf940.23 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

90
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

16
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.