Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/55996
Title: Turizm sektöründe dijital pazarlama: Afrika ülkeleri destinasyonlarının resmi turizm web sitelerinin içerik analizi ile değerlendirilmesi
Other Titles: Digital marketing in the tourism sector: Evaluation of the offıcial tourism websites of African countries destinations with content analysis
Authors: Thiam, Mouhamed
Advisors: Soydaş, Muhammet Emin
Keywords: Afrika
Destinasyon
Turizm
Destinasyon web sayfası
Dijital pazarlama
Africa
Destination
Tourism
Destination Web Site
Digital Marketing
Abstract: Dijitalleşme neredeyse tüm faaliyet sektörlerini kapsayan bir olgu haline gelmiştir. Turizm endüstrisi, destinasyon web siteleri de dahil olmak üzere farklı kanallardan en fazla fayda sağlayan sektörlerden biri olduğu söylenmektedir. Bu web siteleri, turizm ürün ve hizmetlerinin daha iyi görülebilmesi için bunları kullanan destinasyonlar için büyük önem taşımaktadır. Çalışma alanı Afrika kıtası olan bu çalışmamızda, Afrika ülkelerinin resmi internet sitelerinde bir araştırma yaparak onların durumlarını ve eksikliklerini tespit ederek iyileştirilmesine yönelik önerilerde bulunmak amaçlanmıştır. Bu çalışmanın yapılabilmesi için bir destinasyon web sitesinde yer alması gereken kriterleri bulmak amacıyla literatür taraması yapıldı. İçerik analizi yöntemi kullanılarak 54 Afrika ülkesinden web sayfaları işlevsel olan 37 Afrika destinasyon web sitesi analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre Afrika destinasyon web siteleri çoğunlukla turistik yerlerin, ürün ve hizmetlerin tanıtım ve sunumuna odaklanmaktadır bunun yanında ürün ve hizmetlerin rezervasyonunu veya satışını içeren işlemlerle ilgilenmediği söylenebilir. Analiz sonuçlarına göre söylenebilecek bir başka durumda en fazla ziyaretçi kabul eden ülke web sayfalarıyla ilgilidir. Buna göre en fazla ziyaretçi kabul eden ülkelerin web sayfalarının en başarılı web sayfaları olduğunun söylenememesidir.
Digitalization has become a phenomenon that covers almost all sectors of activity. The tourism industry is one of the sectors that benefits most from digitalization through different channels including destination websites. Those websites are of great importance for destinations that use them for a better view of tourism products and services. In this research, where our field of study is the African continent, we decided to conduct study on the official destination websites of African countries, identify their situations and deficiencies, and make suggestions for improvement. In order to conduct this study, we did a literature review to find out the criteria that should be included on a destination website. Using the content analysis method, we analyzed 37 functional African destination websites out of 54 countries. According to the analysis results, African destination websites focus mostly on the promotion and presentation of tourist attractions, products and services, and are said to be less interested in dealing with transactions involving the reservation or sale of products and services.
URI: https://hdl.handle.net/11499/55996
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10587554.pdf1.02 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

166
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

110
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.