Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/56111
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kanmaz, Ayşe Kübra | - |
dc.contributor.author | Tuş, Ayşegül | - |
dc.date.accessioned | 2023-12-16T06:45:24Z | - |
dc.date.available | 2023-12-16T06:45:24Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.issn | 1303-0094 | - |
dc.identifier.issn | 2149-5459 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1195723 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/56111 | - |
dc.description.abstract | Eğitim, modern dünyanın en önemli parametrelerinden biridir. Eğitimin önemi, dünyanın tüm toplumları tarafından fark edilmekte ve eğitim faaliyetlerine olan önem, gün geçtikçe artmaktadır. Eğitim seviyesi düşük olan toplumların, eğitim seviyesi yüksek olan toplumlara oranla birçok yönden geri kaldığı ve gelişmelere ayak uydurmakta güçlük çektiği açıkça görülmektedir. Bu çalışmada, OECD ülkelerinin eğitim performansları, Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS) ve Veri Zarflama Analizi (VZA) yöntemleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Bu yöntemler, birçok problemde bir arada kullanılmış ve olumlu sonuçlar elde edilmiştir. Bu çalışmada, öncelikle VZA yöntemi daha sonra Sinuany Stern vd. (2000)’nin önerdiği AHS/VZA yöntemi ve Wang ve Chin (2009)’in önerdiği VZAHS yöntemi ile performans değerlendirmesi yapılmış ve sonuçlar karşılaştırılmıştır. AHS/VZA ve VZAHS yöntemleri, AHS ve VZA yöntemlerinin dezavantajlarını ortadan kaldırarak daha anlamlı sonuçlar elde edilmesini sağlamıştır. Kullanılan yöntemler ile elde edilen sonuçlar, birbirleri ile uyumludur. VZA yöntemi ile etkin bulunan Polonya, Japonya, Finlandiya ve Letonya, AHS/VZA ve VZAHS yöntemleri ile bulunan sonuçlara göre ilk sıralarda yer alırken ABD, Yeni Zelenda, Hollanda ve Meksika, son sıralardadır. Diğer ülkelerin sıralamalarında da büyük değişiklikler yoktur. Yapılan korelasyon analizi sonucu, yöntemlerden elde edilen sıralamaların birbirleri arasındaki ilişkinin yüksek olması, yöntemlerin kullanılabilirliğini göstermesi açısından önemlidir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | OECD Ülkelerinin Eğitim Performanslarının Değerlendirilmesi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 21 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1180 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1199 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1195723 | en_US |
dc.institutionauthor | … | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Article | - |
crisitem.author.dept | 08.04. Business Administration | - |
Appears in Collections: | Diğer Yayınlar Koleksiyonu İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (13).pdf | 500.65 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
84
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
8
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.