Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56111
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKanmaz, Ayşe Kübra-
dc.contributor.authorTuş, Ayşegül-
dc.date.accessioned2023-12-16T06:45:24Z-
dc.date.available2023-12-16T06:45:24Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn1303-0094-
dc.identifier.issn2149-5459-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1195723-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/56111-
dc.description.abstractEğitim, modern dünyanın en önemli parametrelerinden biridir. Eğitimin önemi, dünyanın tüm toplumları tarafından fark edilmekte ve eğitim faaliyetlerine olan önem, gün geçtikçe artmaktadır. Eğitim seviyesi düşük olan toplumların, eğitim seviyesi yüksek olan toplumlara oranla birçok yönden geri kaldığı ve gelişmelere ayak uydurmakta güçlük çektiği açıkça görülmektedir. Bu çalışmada, OECD ülkelerinin eğitim performansları, Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS) ve Veri Zarflama Analizi (VZA) yöntemleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Bu yöntemler, birçok problemde bir arada kullanılmış ve olumlu sonuçlar elde edilmiştir. Bu çalışmada, öncelikle VZA yöntemi daha sonra Sinuany Stern vd. (2000)’nin önerdiği AHS/VZA yöntemi ve Wang ve Chin (2009)’in önerdiği VZAHS yöntemi ile performans değerlendirmesi yapılmış ve sonuçlar karşılaştırılmıştır. AHS/VZA ve VZAHS yöntemleri, AHS ve VZA yöntemlerinin dezavantajlarını ortadan kaldırarak daha anlamlı sonuçlar elde edilmesini sağlamıştır. Kullanılan yöntemler ile elde edilen sonuçlar, birbirleri ile uyumludur. VZA yöntemi ile etkin bulunan Polonya, Japonya, Finlandiya ve Letonya, AHS/VZA ve VZAHS yöntemleri ile bulunan sonuçlara göre ilk sıralarda yer alırken ABD, Yeni Zelenda, Hollanda ve Meksika, son sıralardadır. Diğer ülkelerin sıralamalarında da büyük değişiklikler yoktur. Yapılan korelasyon analizi sonucu, yöntemlerden elde edilen sıralamaların birbirleri arasındaki ilişkinin yüksek olması, yöntemlerin kullanılabilirliğini göstermesi açısından önemlidir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofGaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleOECD Ülkelerinin Eğitim Performanslarının Değerlendirilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1180en_US
dc.identifier.endpage1199en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1195723en_US
dc.institutionauthor-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept08.04. Business Administration-
Appears in Collections:Diğer Yayınlar Koleksiyonu
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (13).pdf500.65 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

72
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.