Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56145
Title: Covıd-19 sürecinde ilkokul 1. Sınıf öğretmenlerinin ilk okuma yazma öğretiminde karşılaştıkları sorunlar
Authors: Solak, Dicle
Keywords: COVID-19
ilk okuma yazma öğretimi
öğretmen
Öğrenci
EBA TV
primary literacy teaching
teacher
student
Abstract: Bu araştırma COVID-19 sürecinde ilkokul 1. sınıf öğretmenlerinin ilk okuma yazma öğretiminde karşılaştıkları sorunları tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırma ile COVID-19 sürecinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokullarda görev yapan 1.sınıf öğretmenlerinin, ilk okuma yazma öğretiminde karşılaştıkları sorunlar değerlendirilmiştir. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmada nicel araştırma modellerinden Tarama Modeli kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında ise Ülkeroğlu (2022) tarafından geliştirilen “Öğretmenlerin İlk Okuma Yazma Öğretiminde COVID-19 Sürecinde Yaşadığı Sorunlara İlişkin Algıları Ölçeği” (CİYS) kullanılmıştır. Çalışma kapsamında ölçeğe kişisel bilgiler formu eklenmiştir. Araştırma 2022-2023 eğitim öğretim yılının bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evreni Denizli ilinde görev yapan, 1. sınıflarda ilk okuma yazma öğretimi yapmış öğretmenlerdir. Örneklemin belirlenmesinde Tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışma toplamda 125 katılımcı (68 kadın; 57 erkek) ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında verilerin toplanması amacıyla araştırmaya dahil olan okullardaki sınıf öğretmenlerine ölçek uygulanmış ve veriler araştırmacı tarafından gönüllülük esasına göre toplanmıştır. Verilerin analiz edilmesinde varyans analizi, t- testi, Cronbach’s Alpha kullanılmıştır. Analizler ise SPSS Paket Programı ile gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerden elde edilen nicel verilerin analizi için normallik dağılımına bakılmıştır. Bunun için Kolmogorov-Smirnov ve Shapiro Wilks testleri yapılmıştır. Öğretmenlerin kişisel bilgilerine ilişkin veriler; cinsiyet, kıdem, yaş, mezuniyet durumu, görev yeri, salgın sürecinde çeşitli nedenlerle derse katılamayan öğrenci olup olamaması, sınıfta mülteci öğrenci bulunup bulunmaması ve okulun sosyo-ekonomik durumu gibi veriler frekans, yüzdelik değerleri hesaplanarak tablolaştırılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre velilerin etkisi, bilgisayar, telefon, tablet gibi teknolojik aletlerin eksikliği ve yetersizliği, EBA TV, internet alt yapı sorunları, bağlantı sorunları, internet yetersizliği, derse katılımın az olması, uzaktan eğitimde öğrencilerin başka şeylerle uğraşması, velilerin sosyo ekonomik durumlarının düşük olması, öğretmen ile öğrenci arasında yeterli etkileşimin olmaması, dönüt düzeltme sorunları, ders süresinin yetersizliği, derslerde disiplini sağlayamama, okuma, yazma, dinleme, anlama ve konuşma problemleri gibi nedenler birinci sınıf öğretmenleri tarafından sorun olarak algılanmaktadır.
This research was conducted to determine the problems faced by primary school 1st grade teachers in the first literacy teaching during the COVID-19 process. With this research, the problems faced by first grade teachers working in primary schools affiliated to the Ministry of National Education during the COVID-19 process were evaluated. Quantitative research method was used in the study. In this study, the Survey Model, one of the quantitative research models, was used. In the collection of data, “Teachers' Perceptions of the Problems they Experience in the First Literacy Teaching during the COVID-19 Process” (CIYS) developed by Ülkeroğlu (2022) was used. Within the scope of the study, a personal information form was added to the scale. The research was carried out in the spring term of the 2022-2023 academic year. The universe of the research is the teachers who work in Denizli and have taught literacy in the first grade. Stratified sampling method was used to determine the sample. The study was carried out with a total of 125 participants (68 women; 57 men). In order to collect data within the scope of the research, the scale was applied to the classroom teachers in the schools included in the research and the data were collected by the researcher on a voluntary basis. Analysis of variance, t-test, and Cronbach's Alpha were used to analyze the data. Analyzes were carried out with the SPSS Package Program. For the analysis of the quantitative data obtained from the teachers, the normality distribution was examined. For this, Kolmogorov-Smirnov and Shapiro Wilks tests were performed. Data on teachers' personal information; Data such as gender, seniority, age, graduation status, place of duty, whether there are students who could not attend the course for various reasons during the epidemic, whether there are refugee students in the classroom, and the socio-economic status of the school were tabulated by calculating frequency and percentage values. According to the findings of the study, the effect of parents, lack and inadequacy of technological devices such as computers, phones, tablets, EBA TV, internet infrastructure problems, connection problems, lack of internet, low participation in classes, students dealing with other things in distance education, low socio-economic status of parents Causes such as lack of interaction between teacher and student, problems with feedback correction, lack of course time, inability to provide discipline in lessons, reading, writing, listening, comprehension and speaking problems are perceived as problems by first grade teachers.
URI: https://hdl.handle.net/11499/56145
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DİCLE SOLAK TEZSİZ YÜKSEK LİSANS DÖNEM PROJESİ.pdf707.04 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

108
checked on May 27, 2024

Download(s)

98
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.