Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56157
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorŞİmşek, İsmail-
dc.contributor.authorAydoğmuş, Halideen_US
dc.date.accessioned2024-01-16T08:45:34Z-
dc.date.available2024-01-16T08:45:34Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/56157-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Diyanet İşleri Başkanlığı bünyesinde faaliyet gösteren okul öncesi 4-6 yaş Kur’an Kurslarında öğrenim gören çocukların Allah hakkındaki düşünce ve tasavvurlarını tespit etmektir. 4-6 yaş aralığındaki çocukların örgün eğitime başlamadan önce ailesinden ve çevresinden aldığı dini bilgi ve tecrübelerin haricinde herhangi bir din dersi ile tanışmadan tamamen kendi özgün düşünceleri ve ifadeleri ile Allah hakkındaki duygu, düşünce ve tasavvurlarına dair fikir edinmektir. 4-6 yaş aralığındaki çocukların bir eğitim öğretim dönemi boyunca Allah ile ilgili tasavvurları ve bu süreçte Allah’ı tanıdıkça tasavvurlarındaki değişim gözlemlenecektir. Elde edilecek tespitlerde çocukların yaş ve cinsiyet özelliklerinin yanında belirleyici olabilecek sosyal ve kültürel yapıları konusunda da gruplandırma yapılarak verilerin bu çerçevede yorumlanması planlanmaktadır.-
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the thoughts and imaginations of children studying in pre-school 4-6 year old Quran Courses operating under the Presidency of Religious Affairs about Allah. It is to determine the feelings, thoughts and imaginations of children between the ages of 4-6, with their own unique thoughts and expressions, about God, without being introduced to any religious lessons other than the religious knowledge and experiences they receive from their families and surroundings before starting formal education. The imaginations of children between the ages of 4-6 about God will be observed throughout an education period, and the change in their imaginations as they get to know God in this process will be observed. In the findings to be obtained, it is planned to group the children according to their age and gender characteristics, as well as their social and cultural structures that may be decisive, and interpret the data within this framework.-
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAllah Tasavvuru-
dc.subjectDin Eğitimi-
dc.subjectDini Gelişim-
dc.subjectİlk Çocukluk-
dc.subjectDöneminde Allah İnancı-
dc.subjectImagination Of God-
dc.subjectReligious Education-
dc.subjectReligious Development-
dc.subjectBelief In God In Early Childhood-
dc.title4-6 yaş arası çocuklarda Allah tasavvuru İzmir / Ödemiş örneğien_US
dc.title.alternativeImagination of god in children aged 4-6, İzmir / Ödemiş example-
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
dc.contributor.affiliationPamukkale Üniversitesi-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tezsiz Yüksek Lisans Bitirme Projesi-4-6 yaş arası çocuklarda Allah Tasavvuru İzmir Ödemiş Örneği (1).pdfHalide AYDOĞMUŞ874.43 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

296
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

634
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.