Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56477
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBolaca, Ari̇fen_US
dc.contributor.authorAtik, Aybüke İpek-
dc.date.accessioned2024-01-30T10:25:38Z-
dc.date.available2024-01-30T10:25:38Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTPC18eWE4Vo2C16aPVz_4yyQ5gNK3oXu_hDZ7z5D1Nh8-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/56477-
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı, sanal gerçeklik (VR) gözlüğü ve eksternal soğuk-titreşim (Buzzy® cihazı) ile uygulanan distraksiyon teknikleri ve kontrol grubu olarak anlat-göster-uygula davranış yönlendirme tekniğinin (AGU) çocuk hastalarda inferior alveolar sinir bloğu (İASB) anestezisi uygulaması sırasında oluşan kaygı ve ağrı üzerine etkisini değerlendirmektir. Yöntem: İASB anestezisi endikasyonu bulunan, 6-12 yaş arası 120 çocuk hasta çalışmaya dahil edilmiştir. Randomize olarak üç gruba ayrılan hastalarda İASB anestezisi uygulaması sırasında meydana gelen kaygı ve ağrının değerlendirilmesi amacıyla oksijen satürasyonu (SpO2), nabız, Face Legs Activity Cry Consolability Ağrı Skalası (FLACC), Wong Baker Ağrı Derecelendirme Skalası (WBS) ve Görsel Analog Skalasından (VAS) yararlanılmıştır. Bulgular: İASB anestezisi sırasında Buzzy grubunun SpO2 ortalamaları VR ve kontrol gruplarından anlamlı derecede yüksek bulunmuştur (p<0,05). Tüm gruplarda İASB anestezisi sırasındaki nabız ortalamaları, anestezi öncesi nabız ortalamalarına göre anlamlı derecede yüksek bulunmuştur (p<0,05). İASB anestezisi sırasında kaydedilen FLACC ağrı derecelendirme skoru ortalamalarının Buzzy grubunda en düşük, Kontrol grubunda ise en yüksek olduğu tespit edilmiştir (p<0,05). VR, Buzzy ve Kontrol gruplarının WBS ve VAS skoru ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark gözlenmemiştir. Sonuç: Bu çalışmanın sınırları dahilinde elde edilen sonuçlara göre; 6-12 yaş arası çocuk hastalarda İASB anestezisi uygulaması sırasında Buzzy® cihazının, dental kaygı ve ağrıyı azaltmada VR gözlük ve AGU davranış yönlendirme tekniklerine göre daha etkili olduğu görülmüştür. Bununla birlikte, geleneksel davranış yönlendirme tekniklerine alternatif oluşturabilecek farklı güncel davranış yönlendirme tekniklerinin İASB anestezisi uygulaması sırasında meydana gelen kaygı ve ağrı üzerindeki etkilerini değerlendiren daha kapsamlı ileri araştırmaların yapılması gerekmektedir.en_US
dc.description.abstractObjective: The aim of this study is to evaluate the effects of Virtual Reality (VR) glasses and external cold-vibration (Buzzy® device) distraction techniques on dental anxiety and pain, and compare them with tell-show-do technique as a control group during the inferior alveolar nerve block (IANB) anesthesia in pediatric patient. Method: A total of 120 pediatric patient (age between 6-12) requiring IANB were included in the study. Patients were randomly divided three groups, then dental anxiety and fear were evaluated using oxygen saturation (SpO2), pulse rate, Face Legs Activity Cry Consolability Scale (FLACC), Wong-Baker Faces Scale (WBS) and Visual Analog Scale (VAS) during the procedure of IANB anesthesia. Results: The mean SpO2 scores of the Buzzy group were significantly higher than the VR and control groups during the IANB procedure (p<0,05). In all groups, the mean pulse rates during the IANB procedure were significantly higher compared with the pre-anesthesia pulse rates (p<0,05). The lowest FLACC scores were obtained in the Buzzy group and the highest in the Control group during the IANB procedure (p<0,05). No statistically significant differences were observed between the mean WBS and VAS scores of the VR, Buzzy and Control groups. Conclusion: Within the limitations of this study; it was concluded that distraction technique with Buzzy® device (external cold-vibration) during the IANB anesthesia in pediatric patients (age between 6-12) was more effective in reducing dental anxiety and pain than the audio-visual distraction with VR glasses and tell-show-do behavior management techniques. However, further studies are needed to evaluate the effectiveness of different current behavior management techniques, which can be an alternative to conventional techniques, on dental anxiety and pain during the IANB procedure.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDiş Hekimliğien_US
dc.subjectDentistryen_US
dc.titleÇocuklarda inferior alveolar sinir bloğu anestezisi uygulaması sırasında video gözlükler ile görsel-işitsel distraksiyon metodunun ve eksternal soğuk ve titreşim uygulamasının ağrı ve kaygı üzerine etkisinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of the effect of audiovisual distraction method with video glasses and external cold-vibration application on pain and anxiety during ınferior alveolar nerve block anesthesia in childrenen_US
dc.typeSpecialist Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage114en_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Diş Hekimliği Fakültesi, Çocuk Diş Hekimliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid818967en_US
dc.institutionauthorAtik, Aybüke İpek-
item.grantfulltextnone-
item.fulltextNo Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeSpecialist Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept06.01. Clinical Sciences-
Appears in Collections:Diş Hekimliği Fakültesi Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

106
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.