Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56493
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYılmaz Ulu, Eylemen_US
dc.contributor.authorTuncer, Doğukan-
dc.date.accessioned2024-01-30T10:25:41Z-
dc.date.available2024-01-30T10:25:41Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/56493-
dc.description09.02.2024 tarihine kadar kullanımı yazar tarafından kısıtlanmıştır.en_US
dc.description.abstractGünümüz binek otomobillerinde kullanılan pasif süspansiyon sistemleri eski bir teknoloji olmasına karşın maliyet, hafiflik, basitlik ve verimlilik faktörleri göz önüne alındığında başarılı yapılar olarak tercih sebebi olmaya devam etmektedir. Elektrikli ve hibrit araçların teknolojileri, batarya ve şarj teknolojileriyle direk bağlantılı olan menzil parametresi odaklı geliştirilmektedir. Popüler olan rejeneratif fren sistemleri ile, menzil az da olsa artırılabilirken süspansiyon sistemini rejeneratif sisteme dönüştürerek menzil artışına daha fazla katkı sağlanabilmektedir. Pasif süspansiyon sistemlerine ek olarak monte edilecek bir rejeneratif mekanizma ile, mekanik enerji elektrik enerjisine dönüştürülebilmektedir. Bu tezde süspansiyon lineer hareketini, mekanik tip dönüşüm ve hız artırma mekanizmaları ile tek yönlü dönel harekete dönüştürerek bir kaplin vasıtasıyla 12V 72W DC motora aktarma yoluyla motordan rejeneratif DC elektrik enerjisi elde edilmesi, mekanizma tasarımı akabinde parçaların Ansys programında sonlu elemanlar yöntemiyle Explicit Dynamics modülü ile analiz edilmesi ve maksimum yol şartlarını simüle eden bir test düzeneği üzerinde teorik hesaplamaların doğrulanması amaçlanmıştır. ABS 740 High Impact malzeme filament ile 3D yazıcıdan üretilerek oluşturulmuş prototip ile testlerin sonucunda elde edilen veriler ile yapılan teorik hesaplamalar kıyaslanarak verim değeri %77,8 olarak elde edilmiştir.en_US
dc.description.abstractAlthough passive suspension systems used in today's passenger cars are old technology, they continue to be preferred as successful structures considering cost, lightness, simplicity and efficiency factors. The technologies of electric and hybrid vehicles are being developed with a focus on the range parameter, which is directly linked to battery and charging technologies. While the range can be increased slightly with the popular regenerative braking systems, more contribution can be made to the range increase by converting the suspension system into a regenerative system. With a regenerative mechanism to be installed in addition to passive suspension systems, mechanical energy can be converted into electrical energy. In this thesis, it is aimed to obtain regenerative DC electrical energy from the motor by converting the suspension linear motion into unidirectional rotational motion with mechanical type conversion and speed increase mechanisms and transferring it to a 12V 72W DC motor through a coupling, designing the mechanism, then analyzing the parts with the Explicit Dynamics module with the finite element method in the Ansys program and verifying the theoretical calculations on a test setup simulating maximum road conditions. The efficiency value was obtained as 77.8% by comparing the theoretical calculations with the data obtained as a result of the tests with the prototype created by 3D printing with ABS 740 High Impact material filament.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEnerjien_US
dc.subjectEnergy ; Otomotiv Mühendisliğien_US
dc.titleElektromekanik rejeneratif süspansiyon sistem tasarımı ve analizien_US
dc.title.alternativeElectromechanical regenerative suspension system design and analysisen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage198en_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Enerji Yönetimi ve Teknolojileri Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid812316en_US
dc.institutionauthorTuncer, Doğukan-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextnone-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

104
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.