Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/56504
Title: | Maddesellik ve bağlantılı kavramlar çerçevesinde Türkiye'de güncel mimarlık pratikleri (2000-2020) | Other Titles: | Contemporary architecture practices in Turkey within the framework of materi̇ali̇ty and related concepts (2000-2020) | Authors: | Osal, Merve | Advisors: | Uçman Altınışık, Işıl | Keywords: | Mimarlık Architecture |
Publisher: | Pamukkale University | Abstract: | u çalışma ile öngörülen, sayısallaşma sonrası değişen doğa-beden-mekan deneyimini ve bu değişimin gündeme getirdiği maddesellik ve bağlantılı kavramları 2000'ler sonrası Güncel Türkiye Mimarlığı içerisinden görüntülemektir. Amacı, maddesellik kavramının Türkçe mimarlık literatüründe henüz yerleşik olmayan kullanımı üzerine bir yüzey araştırması yürütmek, literatür çerçevesinde takip edilen güzergah ile maddesellik kavramını söz konusu kapsamda belirlenen yapıların maddesellik bağlantılarını görüntülemek için bir araç olarak kullanmak ve bu bağlantıları oluşturan etkenleri ortaya koymaktır. Bu kapsamda Örencik Kır Evleri, Zonguldak Mağaraları Ziyaretçi Merkezi, Palanga Buzağı Barınağı ve Aktif Strüktürler Akustik Formasyon projeleri, sundukları hem tasarım hem uygulama hem de anlatı boyutlarıyla tezin yapı içeriğini oluştururlar. Doğa anlayışı, pitoresk, fotografik imge ve sayısallaşma sonrası ortaya çıkan sanal mekan gibi kavramlar söz konusu yapılarda öne çıkan maddesellik ile bağlantılı kavramlardır. Belirlenen yapıların maddesellik bağlantılarını görüntülemenin yöntem aracı mimari söylem olmuştur. Çalışma, tezin konusunu belirleyen sorunsalları ortaya koyan literatür taraması ve maddesellik kavramının Türkçe literatür içerisinde ikili kullanımına yönelik sözlük araştırması olarak nitelendirilebilecek giriş bölümünün ardından, biri karşılaştırma olmak üzere maddesellik odağında yapı çözümlemelerinin yapıldığı üç bölüm ve çözümlemeler sonucunda maddesellik bağlantılarının bir arada görüntülendiği bir sonuç bölümünden oluşacaktır. The aim of this study is to view the changing nature-body-space experience after digitization and the materiality and related concepts brought to the agenda by this change from the Contemporary Turkish Architecture after the 2000s. Its aim is to conduct a survey on the not yet established use of the concept of materiality in the Turkish literature, and to use the concept of materiality as a tool to analyze the materiality connections of the structures determined in the context in question, with the theoretical route followed within the framework of the literature, and to reveal the factors that create these connections. In this framework, Örencik Country Houses, Zonguldak Caves Visitor Center, Palanga Calf Shelter and Active Structures Acoustic Formation projects constitute the structural content of the thesis with both design, application and narrative dimensions. Concepts such as the understanding of nature, picturesque, photographic image and virtual space that emerged after digitization are concepts related to the materiality that comes to the fore in these structures. Architectural discourse has been the method tool to examine the materiality connections of the structures in question. The study will consist of a literature review that reveals the problematics that determine the subject of the thesis, and an introductory section, which can be described as a dictionary search for the dual use of the concept of materiality in the Turkish literature, followed by three sections, one of which is comparison, in which structure analyzes are made in the focus of materiality, and a conclusion section in which the materiality connections are displayed together as a result of the analyses. |
URI: | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShkaKRfPGrLDzI254Xq7O25aNUqvMhexe2RK0wO940RWf https://hdl.handle.net/11499/56504 |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Show full item record
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.