Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56510
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTanrıöğen, Abdurrahman-
dc.contributor.authorKoca, Muraten_US
dc.date.accessioned2024-01-30T11:05:27Z-
dc.date.available2024-01-30T11:05:27Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/56510-
dc.description.abstractBu araştırmada öğretmenlerin taşımalı eğitimde yaşanan sorunlar ve bu sorunların çözümüne yönelik görüşleri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırma 2023-2024 eğitim yılında Denizli ili Güney ve Buldan ilçelerinde taşıma merkezi okullarda çalışan öğretmenlerle görüşme yoluyla veri toplanarak yapılmıştır. Araştırma nitel ve tarama modelinde olup 13 öğretmenle görüşülmüştür. Araştırmada öğretmenlerin taşımalı eğitimde uzak mesafe ve ulaşım zorluklarıyla ilgili en fazla dile getirildikleri sorun erken kalkma ve geç gelme sorunu olmuştur. Bunu yol yorgunluğu ve olumsuz hava şartlarından dolayı okula gelememe sorunları izlemiştir. Taşımalı öğrencilerin aileleriyle iletişimde yaşanan en büyük sorun yüz yüze iletişim kurulamaması olmuştur. Bunu telefonla iletişim kurulabilmesi ve veli katılımlarının düşük olması sorunları izlemiştir. Taşıma merkezi okullarda çalışan öğretmenlerin çoğu taşımalı eğitimde öğrencilerin ders dışında okul etkinliklerine katılamadıklarını belirtmişlerdir. Ders dışı okul etkinliklerinin kurslar, sosyal ve sportif etkinlikler olduğu düşünüldüğünde taşımalı öğrencilerin eğitimin bu alanlarında dezavantajlı oldukları ve bunlardan mahrum kaldıkları söylenebilir. Öğretmenlerin taşımalı eğitimde izolasyon ve destek eksikliği sorunlarıyla ilgili en çok dile getirdiği sorun aile desteği eksikliği yaşandığı yönündedir. Bunu destek eksikliği sorunu izlemektedir. Taşımalı eğitimde yaşanan sorunların çözümüne ilişkin öğretmenlerin önerilerinin başında taşımalı öğrencilerle ilgili olarak ek personel görevlendirilmesi önerisi gelmektedir. Bunu öğretmenlere sosyal ve ekonomik iyileştirmeler yapılmalı, veli ve şoförler bilinçlendirilmeli ve taşımalı çocuklara avantaj sağlanmalı önerileri izlemektedir. Taşıma merkezlerinde ek personel görevlendirilmesi, rehber öğretmen ve özelikle güvenlik görevlisinin verilmesi önerileri önemli bir hizmet olarak görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTaşımalı eğitimen_US
dc.subjecttaşıma merkezien_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectyöneticien_US
dc.subjectöğrencien_US
dc.subjectvelien_US
dc.titleTaşımalı eğitimde yaşanan öğretmen sorunları ve çözüm önerilerien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
dc.contributor.affiliation#Pamukkale Üniversitesi#en_US
item.openairetypeReport-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Murat KOCA Proje.pdf721.44 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

122
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

114
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.