Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/56514
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Tuzcu, Gökhan | - |
dc.contributor.author | Otaklı, Şakir | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-01-30T11:27:07Z | - |
dc.date.available | 2024-01-30T11:27:07Z | - |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/56514 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Denizli ilindeki ailelerin ekonomik düzeyleri ile ilkokul öğrencilerinin akademik başarısı arasında ilişki olup-olmadığını ortaya çıkarmaktır. Araştırma, nicel ve tarama modelindedir. Kolay ulaşılabilir örneklem seçimiyle 230 öğrenci velisinden ve öğrencilerinin iki ulusal sınav puanlarından elde edilen veriler kullanılarak bu çalışma yapılmıştır. Ulaşılan sonuçlar şöyle özetlenebilir: İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, ana-babanın eğitim düzeyine göre farklılık göstermektedir. En yüksek başarı, anası-babası üniversite (lisans) mezunu olan öğrencilerdedir. Mesleklere göre bakıldığında ise en yüksek başarı, annesi memur olan ve babası öğretmen olan öğrencilerdedir. En yüksek akademik başarı (sınav puanı), ana-babasının aylık geliri 36.000 ₺ ve üzerinde olan öğrencilerdedir. Aylık gelir düzeyi azaldıkça, akademik başarı da düşmektedir. Diğer bir deyişle, ailenin geliri ile çocuklarının akademik başarıları doğru orantılıdır. Öğrencilerin akademik başarıları, ailenin yaşadığı yere göre farklılık göstermektedir. En yüksek sınav puanı, il merkezinde yaşayan ailelerin çocuklarındadır. İlçe merkezinde yaşayan ailelerin çocuklarında akademik başarı daha düşüktür. En yüksek başarı, ailenin tek çocuğu olan öğrencilerdedir, kardeş sayısı arttıkça akademik başarı dört kardeşe kadar düşmektedir. Başarı, ana-babanın birlikte yaşama durumuna göre farklılık göstermektedir. Birlikte yaşayan (boşanmamış ya da eşlerden biri vefat etmemiş olan) ana-babaların çocuklarının başarısı daha yüksektir, ayrı olan ana-babaların çocuklarına göre. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Akademik başarı | en_US |
dc.subject | Eğitim ekonomisi | en_US |
dc.subject | Eğitim planlaması | en_US |
dc.subject | Okul | en_US |
dc.title | Ailelerin ekonomik düzeyleri ile ilkokul öğrencilerinin akademik başarısı arasındaki ilişki (Denizli örneği) | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Rapor | en_US |
dc.contributor.affiliation | #Pamukkale Üniversitesi# | en_US |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Report | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Şakir OTAKLI.pdf | 973.41 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
192
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
156
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.