Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56564
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYılmaz, Mustafa Atahan-
dc.date.accessioned2024-01-30T14:31:16Z-
dc.date.available2024-01-30T14:31:16Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn2148-1237-
dc.identifier.issn2587-0114-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.23.12.2306-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1212319-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/56564-
dc.description.abstractİnternet’in geleceği olarak kabul edilen Metaverse kavramı son yılların en çok konuşulan konulardan biri olarak karşımıza çıkmaktadır. İnternet’in ötesinde çok boyutlu bir deneyim sunmaya hazırlanan Metaverse dönemi şirketler ve tüketiciler için birçok belirsizliği de yanında getirmektedir. Rekabet yarışında geride kalmak istemeyen şirketler faaliyetlerini yeni Metaverse platformlarına geçirerek çeşitli pazarlama kampanyalarını uygulamaya başlamıştır. Teknoloji devleri bu platformlarda kurucu olarak, diğer şirketler ise katılımcı ya da içerik üretici olarak yerini almaktadır. Günümüzde en aktif Metaverse platformlarının çoğunlukla online video oyunları olması bir tesadüf değildir. Yıllar boyunca geliştirilen video oyunu sektörü Metaverse için bir prototip görevi görmüştür. Sanal bir dünya, etkileşim kurmaya yarayan avatar isimli bir görsel temsil, ticaret yapmak için kullanılan para birimi, dijital ürün pazarları ve en önemlisi sosyal bir çevreye sahip Metaverse platformları tam olarak Kitlesel çok oyunculu online oyunlara benzemektedir. Metaverse’in erken dönemdeki hedef pazarına baktığımızda ise video oyuncularından oluşan yeni jenerasyon tüketiciler karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışma varlığı sorgulanan Metaverse evrenini hem tüketici hem de şirketler açısından inceleyerek sektörle ilgili beklentilerin gerçekçiliğini sorgulamaktadır. Bu doğrultuda önce Metaverse kavram olarak tartışılacak, sonrasında şirketlerin Metaverse pazarlamasıyla ilgili uygulamaları ve hedef pazar irdelenecektir. Tartışmalar ışığında Metaverse’in akademik ve pratik yol haritası göz önüne alınarak genel bir değerlendirme yapılacaktır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofÜçüncü Sektör Sosyal Ekonomien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleMetaverse Bir İlizyon Mu? Pazarlama Perspektifinden Metaverse İncelemesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume58en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage3615en_US
dc.identifier.endpage3633en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.23.12.2306-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1212319en_US
dc.institutionauthor-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept08.04. Business Administration-
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-04-19T155111.997.pdf752.58 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

60
checked on May 27, 2024

Download(s)

10
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.