Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56566
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTanrıöğen, Abdurrahman-
dc.contributor.authorAndak, Yükselen_US
dc.date.accessioned2024-01-31T07:59:40Z-
dc.date.available2024-01-31T07:59:40Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/56566-
dc.description.abstractBu çalışmada birleştirilmiş sınıflı ilkokullarda müdür yetkili öğretmenlerin yaşadıkları yönetsel sorunların ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelindedir. Denizli’de müdür yetkili öğretmen olarak çalışan ve kolay ulaşılabilir örneklem seçimiyle 11 müdür yetkili öğretmenle görüşülerek veri toplanmıştır.Araştırmada müdür yetkili öğretmenlerin büyük kısmı kaynak sorunları yaşadığını belirtmiştir. Bu durum eğitim öğretimde en önemli ögelerden biri olan kaynakların yetersiz ya da olmadığını göstermektedir. Yeterli kaynağın olmaması ya da kaynak sorunu yaşanması derslere ait kazanımların verilememesi ya da eksik verilmesine neden olacak bu durum ise eğitimi olumsuz etkileyecektir. Müdür yetkili öğretmenlerin öğrenci sayısının farklılığından dolayı büyük kısmı sorun yaşamaktadır. Birleştirilmiş sınıflarda bazen bir sınıf seviyesinden 1 öğrenci olurken bazen de sınıfın yarısından fazla olabilmektedir. Öğrencilerin farklı sınıf düzeylerinden aynı sınıfta olması ve bunların da sayılarının farklı olması öğretmenin işini iyice zorlaştırmaktadır. Müdür yetkili öğretmenlerin tamamının öğretmen yetersizliği sorununu yaşadıkları görülmüştür. Eğitimin mimarını öğretmen olduğu düşünüldüğünde eğitimi yapacak nitelikli kişinin olmaması müdür yetkili öğretmenlerin işini iyice zorlaştırmaktadır. Kadrolu öğretmenin bulunamaması, deneyimsiz ücretli öğretmenlerin olması ve bunların da birleştirilmiş sınıf ders içeriğini bilmemesi eğitimde hedeflerin gerçekleşmemesine sebep olmaktadır. Müdür yetkili öğretmenlerin öğrenci izleme ve değerlendirme konusunda yeterli izleme ve değerlendirme yapamadıkları görülmüştür. Bunun nedenleri olarak farklı sınıfların bir arada olmasından dolayı müfredatı yetiştirme yoğunluğunun olması, yöneticilik işleri nedeniyle der dışında ilgilenememe, istenen hedeflere ulaşılamaması, idari işlerin yoğunluğu ileri sürülmüştür. Müdür yetkili öğretmenler birleştirilmiş sınıflarda büyük oranla farklı programlar ve program uyumsuzluğu sorunları yaşadıkları görülmüştür. Farklı sınıf düzeylerinin bir sınıfta olması program ve kazanımlarının farklılık göstermesi programların yetişmemesine ve uyumsuz olmasına neden olmaktadır. Veli iletişimi ve katılımı konusunda müdür yetkili öğretmenlerin büyük ölçüde yetersiz ve ilgisiz olduğu yönünde görüşleri ağırlık kazanmıştır. Bunun nedeni velilerin köylerde çalıştıkları ve öğrencilere yeterli ilgiyi gösteremedikleri, katılımın az olduğu, takip, katılım ve ilginin yeterli olmadığı yönünde görüşler ileri sürülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüdür yetkili öğretmenen_US
dc.subjectbirleştirilmiş sınıf uygulamasıen_US
dc.subjectsorunen_US
dc.titleBirleştirilmiş sınıflı ilkokullarda müdür yetkili öğretmenlerin yaşadıkları yönetsel sorunlaren_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
dc.contributor.affiliation#Pamukkale Üniversitesi#en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yüksel Andak projem son..pdf1.12 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

172
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

320
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.