Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56582
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYılmaz, Nurullahen_US
dc.date.accessioned2024-02-05T13:12:02Z-
dc.date.available2024-02-05T13:12:02Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/56582-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilkokullarda görev yapan yönetici ve sınıf öğretmenlerinin dijital vatandaşlık algı düzeyleri ile bilgi okuryazarlığı algı düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. İlişkisel tarama modelinde yürütülen bu araştırmanın çalışma evrenini, 2023-2024 Eğitim-Öğretim yılında Denizli Merkez ilçeleri olan Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerinde görevli 1781sınıf öğretmeni ile 681 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise evrende bulunan eğitim çalışanları arasından tabakalı eleman örnekleme yöntemi ile merkez ilçeleri temsil eden toplam 336 sınıf öğretmeni ile 127 yönetici oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, kişisel bilgi formu, Dijital Vatandaşlık Ölçeği, Bilgi Okuryazarlığı Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde parametrik testlerden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında yönetici ve sınıf öğretmenlerinin dijital vatandaşlık ve bilgi okuryazarlığı düzeylerinin orta düzeyde; bilgi okuryazarlığı alt boyutlarına ilişkin algılarının ise bilgiyi tanıma, bilgiye erişim ve bilgiyi kullanma boyutunda orta düzeyde, bilgiyi kullanmada etik ve yasal düzenlemeler boyutunda yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Yönetici ve sınıf öğretmenlerinin dijital vatandaşlık düzeyleri ile bilgi okuryazarlığı düzeylerinde pozitif yönde orta kuvvette, alt boyutlar arasında pozitif yönde orta ve zayıf kuvvette bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectdijital vatandaşlıken_US
dc.subjectbilgi okuryazarlığıen_US
dc.subjectyöneticien_US
dc.subjectsınıf öğretmenien_US
dc.titleYönetici ve sınıf öğretmenlerinin dijital vatandaşlık algı düzeyleri ile bilgi okuryazarlığı algı düzeyleri arasındakı ilişkien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
dc.contributor.affiliation#Pamukkale Üniversitesi#en_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NURULLAH YILMAZ.pdf3.69 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

200
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

284
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.