Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56766
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAkgün, Ali Alper-
dc.contributor.authorSarıtas, Emel-
dc.date.accessioned2024-02-24T14:33:37Z-
dc.date.available2024-02-24T14:33:37Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn1302-1796-
dc.identifier.issn2667-4750-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.52642/susbed.1352856-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1214508-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/56766-
dc.description.abstractPost-modern toplumlarda artan risk algısının, yoğun rekabet ortamıyla birleşmesi, tüketicileri güven duydukları markalara yöneltmektedir. Marka güveninin önem kazandığı bu dönemde markalar; tüketici algılarını ölçebilmek, araştırmacılar da güven kavramının ilişkili olduğu diğer kavramları ortaya çıkarabilmek için marka güveninin ölçülmesine ihtiyaç duymaktadırlar. Bu önemine karşın literatürde marka güveni ile ilgili Türkçe olarak geliştirilmiş bir ölçeğe rastlanmamıştır. Çalışmanın amacı, Gurviez ve Korchia (2003) tarafından İngilizce olarak geliştirilen ve tüketicilerin markaya güveninin ölçülmesi konusunda literatürde yaygın olarak kullanılan ölçeklerden biri olan “marka güven ölçeği”ni Türkçeye uyarlamak, ölçek yapısının uygunluğunu ortaya çıkarabilmek için gerekli olan geçerlik ve güvenirlik analizlerini gerçekleştirebilmektir. Ölçek, çalışma kapsamında kolayda örneklem ile seçilen 397 katılımcıya uygulanmış, elde edilen veriler; açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi ile incelenmiştir. Verilerin analizi için SPSS-21 ve AMOS-19 istatistik programları kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, ölçeğin Türkçe formunun, tüketicilerin markaya olan güvenlerini ölçen tek faktörlü, birinci ve ikinci düzey çok faktörlü yapıda kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçüm aracı olduğuna işaret etmektedir. Çalışma, marka güveni ile ilgili literatürde yer alan farklı ölçeklerdeki faktörleri kapsayacak genişliğe sahip olan ve yaygın olarak kullanılan bir ölçeği araştırmacıların ve markaların kullanımına sunarak alana katkı sağlamaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofSelçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleMarka Güven Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmasıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.issue52en_US
dc.identifier.startpage420en_US
dc.identifier.endpage434en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.52642/susbed.1352856-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1214508en_US
dc.institutionauthor-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept05.02. Public Relations and Promotion-
crisitem.author.dept05.02. Public Relations and Promotion-
Appears in Collections:İletişim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (3).pdf895.77 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on May 27, 2024

Download(s)

6
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.