Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/56784
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Kardeş Sever, Nimet | en_US |
dc.contributor.author | Ornaz, Suat | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-03-07T08:19:09Z | - |
dc.date.available | 2024-03-07T08:19:09Z | - |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/56784 | - |
dc.description | Bu tez çalışması için kullanılan veriler Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğü tarafından E-80465175-799-471807 sayılı yazı ile desteklenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Ülkemizde yaşanan trafik kazaları nedeniyle birçok insanımız hayatını kaybetmektedir. Kazalar incelediğinde yol, araç, sürücü ve yaya kaynaklı etkenler nedeniyle ortaya çıktığı görülmektedir. Bu kaza tiplerinden yol kaynaklı kazaların önlenmesinde köklü mühendislik çözümleri öne çıkarken, sürücü ve yaya kaynaklı kazalar temel eğitim ile önlenebilmektedir. Araçlardan kaynaklı kazaların azaltılması için mühendislik çözümleri yanında özellikle onarımı yapan kişilerin bu alanda eğitimli olması önemlidir. Bu tezde 2015 – 2022 yılları arasında araçlardan kaynaklı meydana gelen kazaların analizi ile bu kazalara sebebiyet veren teknik sorunların muayene sürecindeki kontrolleri incelenmiştir. Bu yıllar baz alınarak yapılan çalışmada ölümlü ve yaralanmalı kazaların en fazla araçlardaki fren sisteminden kaynaklı olduğu görülmektedir. Araç muayene istasyonunda muayene edilen araçlarda en çok karşılaşılan ağır kusurların arasında fren sistemi olduğu ve araç muayenesinde bu kusurlar ile ilgili detaylı kontrollerin yapıldığı görülmektedir. Yıllar bazında araç muayenesi ile araçlardan kaynaklı kazalarda azalma yaşanmasına rağmen kazaların devam ettiği ortadadır. Tüm bu kontrollere rağmen araçlardan kaynaklı kazaların tamamen önlenemediğini dikkate aldığımızda araç muayenesinin tek başına kazaları önlemede yeterli olmayacağı görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | Many people lose their lives due to traffic accidents in our country. When the accidents were examined; it is seen that it occurs due to the factors originating from roads, vehicles, drivers and pedestrians. While well-established engineering solutions come to the fore in preventing road-related accidents, driver- and pedestrian-related accidents can be prevented with basic training. In order to reduce vehicle-related accidents, it is important that, in addition to engineering solutions, the people who carry out the repairs are trained in this field. In this thesis study, the analysis of accidents caused by vehicles between 2015 and 2022 and the controls of the technical problems that caused these accidents during the inspection process were examined. In the study based on these years, it is seen that most fatal and injured accidents are caused by the braking system in vehicles. It is seen that the most common serious defects in the vehicles inspected at the vehicle inspection station are the brake system, and detailed checks are made regarding these defects during the vehicle inspection. Although there has been a decrease in accidents caused by vehicles through vehicle inspection over the years, it is obvious that accidents continue. Considering that despite all these checks, accidents caused by vehicles cannot be completely prevented, it has been seen that vehicle inspection alone will not be sufficient to prevent accidents. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | en_US |
dc.subject | Araç muayene | en_US |
dc.subject | trafik kaza | en_US |
dc.subject | araç kusurları | en_US |
dc.subject | Vehicle inspection | en_US |
dc.subject | traffic accident | en_US |
dc.subject | vehicle defects. | en_US |
dc.title | Araç muayenesinin kapsamı ve trafik kazalarının incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Vehicle inspection scope and investigation of traffic | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.department | PAÜ, Enstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.affiliation | #Pamukkale Üniversitesi# | en_US |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10520023.pdf | 4.26 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Suat Ornaz kısıt kararı.pdf Restricted Access | 482.59 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
CORE Recommender
Page view(s)
122
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
4
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.