Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/56928
Title: | Milli Eğitim Bakanlığının "Çevreme Duyarlıyım, Değerlerime Sahip Çıkıyorum" projesi hakkında nitel bir araştırma | Other Titles: | The qualitative research about the project of Ministry of Education "I am aware towards my environment I protect my values" | Authors: | Bakan Fişkin, Kübra | Advisors: | Öncü, Ali̇ | Keywords: | Din Religion |
Publisher: | Pamukkale University | Abstract: | Değer eğitiminin önemi geçmişten günümüze artarak devam ederken farklı alanlarda çeşitli yöntemlerle karşımıza çıkmaktadır. Yapılan bu araştırma; değerlerin kazandırılmasına yönelik hazırlanan Milli Eğitim Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı ve Diyanet İşleri Başkanlığı iş birliğinde yürütülen "Çevreme Duyarlıyım, Değerlerime Sahip Çıkıyorum" projesinin öğrenciler, veliler ve öğretmenler açısından incelenmesiyle hazırlanmıştır. Çalışmanın temel amacı; araştırma konusu olan "Çevreme Duyarlıyım, Değerlerime Sahip Çıkıyorum" projesinde hedef kazanımların uygulanabilirliği, benimsenmesi ve hayata geçirilmesi açısından analiz edilerek değerler eğitimine olan yansımasının bir nebze de olsa görülebilmesidir. Ayrıca bu çalışmanın, elde edilen veriler doğrultusunda projeyi hazırlayanlara ve uygulama aşamasında gayret sarf edenlere ışık tutacağına inanılmaktadır. Çalışmaya konu edilen "Çevreme Duyarlıyım, Değerlerime Sahip Çıkıyorum" projesi yıllık plan, işleyiş, uygulanış, hedef kazanımları gerçekleştirme, beklenti ve netice elde etme üzerine odaklanılarak incelenmiştir. Odaklanılan bu boyutlar, konunun derinlemesine ve ayrıntılı olarak incelenmesine ve anlaşılmasına imkân vereceği düşünülerek nitel araştırma yöntemi tercih edilmiştir. "Çevreme Duyarlıyım, Değerlerime Sahip Çıkıyorum" projesinin araştırıldığı bu çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışmasının uygun olduğu düşünülmüştür. Çalışma grubundaki öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerin açıklamalarından hareketle temalar, kategoriler ve kodlar belirlenmiştir. Bu kapsamda "Kazanımlar", "Paydaşlar", "Uygulama", "Beklentiler", "Sorunlar", şeklindeki temalar / ana başlıklar çerçevesinde "Çevreme Duyarlıyım, Değerlerime Sahip Çıkıyorum" projesi araştırmasından elde edilen bulgular ve açıklamalar, doğrudan katılımcıların ifadelerinden yapılan alıntılarla sunulmuş olup bulgular tartışılıp yorumlanmıştır. Yapılan araştırmada ÇEDES projesini uygulayan pilot okullardan beş öğretmen, beş öğrenci ve beş veli ile görüşülmüştür. Bu görüşmeler neticesinde ulaşılan sonuç ÇEDES projesinin yeni bir proje olmasına rağmen öğrenci, öğretmen ve veliler tarafından sahiplenilmiş olmasıdır. Bunun en büyük sebebinin proje işleyişinde kullanılan "yaparak yaşayarak öğrenme" modeli olduğunu düşündükleri tespit edilmiştir. Her üç çalışma grubunda da etkinlikler yoluyla değerlerin işlenmesi ve yaşantı oluşturulması hem eğlenceli hem de etkili öğrenme yöntemi olarak görülmektedir. Ancak olumlu özelliklerinin yanında çözülmesi gereken sorunların varlığı, katılımcıların ifadeleri doğrultusunda anlaşılmaktadır. Yaşanılan sorunların projenin kendisinden kaynaklanmasından ziyade dış etkenlerden kaynaklandığı yapılan tespitlerdendir. Çalışma ÇEDES projesinde tespit edilen problemlerin çözümüne dair öneriler ile son bulmaktadır. While the importance of value education continues to increase from past to present, it appears in different fields with various methods. This research consists of examining the "I am sensitive to my environment, I protect my values" project, which is carried out in cooperation with the Ministry of National Education, the Ministry of Youth and Sports and the Presidency of Religious Affairs, in terms of students, parents and teachers. The main purpose of the study is to analyse the applicability, adoption and realisation of the target achievements of the "I am sensitive to my environment, I protect my values" project, which is the subject of the research, and to see its reflection on values education to some extent. In addition, it is believed that this study will shed light on those who prepare the project and those who endeavour in the implementation phase in line with the data obtained. The "I am sensitive to my environment, I protect my values" project, which is the subject of the study, has been examined by focusing on the annual plan, functioning, implementation, realisation of target gains, expectations and achievement of results. The qualitative research method was preferred, considering that it would allow in-depth and detailed examination and understanding of these focused dimensions. In this study in which the project "I am sensitive to my environment, I protect my values" was investigated, case study, one of the qualitative research designs, was considered to be appropriate. Themes, categories and codes were determined based on the statements of teachers, students and parents in the study group. In this context, the findings and explanations obtained from the "I am sensitive to my environment, I embrace my values" project research within the framework of the themes / main headings such as "Gains", "Stakeholders", "Implementation", "Expectations", "Problems", are presented with direct quotations from the statements of the participants and the findings are discussed and interpreted. In this research, five teachers, five students and five parents from pilot schools implementing the ÇEDES project were interviewed. As a result of these interviews, it was concluded that although the ÇEDES project is a new project, it has been embraced by students, teachers and parents. The biggest reason for this is the "learning by doing and experiencing" model used in the operation of the project. In all three study groups, processing values through activities and creating experiences are seen as both fun and effective learning methods. However, in addition to its positive features, the existence of problems that need to be solved is understood in line with the statements of the participants. It is one of the determinations that the problems experienced are caused by external factors rather than the project itself. This study concludes with suggestions for the solution of the problems identified in the ÇEDES project. |
URI: | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=weFMBHaUra8rsS5wi2bmHHSmG9tODS0H-X47YMIXsc0SYAMhIy7aCaDm5uN_8FUE https://hdl.handle.net/11499/56928 |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Show full item record
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.